شناسهٔ خبر: 67181399 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در پاکستان:

شهید رئیسی شاگرد مکتب امام خمینی و الگوی وفاداری به انقلاب اسلامی بود

اسلام‌آباد- ایرنا - سفیر ایران در پاکستان، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران را احیاگر دین اسلام و منبع امید برای نهضت‌های بیداری ملت‌های مظلوم دانست و گفت: شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شاگرد مخلص مکتب امام راحل بود که به الگوی وفاداری به انقلاب اسلامی و پیروی از رهبر معظم انقلاب تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، همایش احیای نهضت حسینی و تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی برگزار شد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام آباد، مجید مشکی رایزن فرهنگی سفارت ایران، قیصر عباس جعفری استاد دانشگاه اسلام‌آباد، علامه علی حسین مدنی، مسئولان سازمان امامیه و جمعی از فرهیختگان علمی و فرهنگی در این همایش شرکت کردند.

شهید رئیسی شاگرد مکتب امام خمینی و الگوی وفاداری به انقلاب اسلامی بود

سخنرانان با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) و همچنین شهدای خدمت گفتند: شهید آیت‌الله رئیسی پیشتاز احیای مقاومت جانانه علیه اسرائیل غاصب و تقویت جبهه مقاومت در دفاع از مظلومان منطقه به ویژه فلسطین بود.

سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) گفت: امام خمینی (ره) احیاگر دین مبین اسلام و آیت‌الله رئیسی مومنی بزرگوار بودند. شهید رئیسی به برکت اسلام، قرآن، مکتب حضرت امام راحل و انقلاب به عزتی که خداوند وعده داده بود رسید.

وی اظهار داشت: مردم شریف پاکستان پیشروی خط نهضت اسلامی و مکتب انقلاب اسلامی هستند و ما مفتخر به حضور در کنار این ملت عزیز و دوستدار انقلاب اسلامی هستیم.

امیری مقدم افزود: اسلام آخرین دین الهی است و ختم نبوت با آن رقم خورد. اما جهانخواران به ویژه غربی های خیانتکار جهان اسلام را دچار تفرقه کردند. اما نهضت امام (ره) این اضمحلال را پایان داد و ما را به اسلام واقعی برگرداند.

امیری مقدم گفت: ما امروز شاهد نسل کشی مردم مظلوم فلسطین به دست رژیم ناپاک اسرائیل هستیم که ریشه خبیثه آن توسط غربی ها کاشته شد و این توطئه ای بود که منطقه و جهان دچار آن شدند.

وی افزود: مسلمانان در طول تاریخ نهضت‌های بیداری متعددی را در اقصی نقاط جهان شروع کردند اما امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ توانست با یک برنامه ریزی عمیق و تاریخی بر توطئه‌های دشمنان اسلام و جبهه غرب غلبه کنند و فصل جدیدی از نظام اسلامی را رقم زنند.

شهید رئیسی شاگرد مکتب امام خمینی و الگوی وفاداری به انقلاب اسلامی بود

وی تاکید کرد: شهید رئیسی یکی از شاگردان مخلص مکتب امام خمینی (ره) بود. ایشان از فردای پیروزی انقلاب در خدمت نظام و کشور بودند. در این سه سال گذشته نیز تبدیل به یک سمبل و الگو برای کسانی که می خواهند انقلاب اسلامی را تحت امر ولی فقیه ادامه دهند، شد.

قیصر عباس استاد دانشگاه اسلام‌آباد با تمجید از مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در صیانت از منافع ملی و جهان اسلام، گفت: عملیات "وعده صادق" علیه رژیم صهیونیستی دیپلماسی قوی دولت شهید رئیسی را ثابت می‌کند و تاریخ این عملیات بی نظیر را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد.

مشکی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد نیز گفت: امام راحل به ملت خود اعتقاد و به هدفی ‌که داشتند با همیاری ملت مقاوم ایران دست یافتند. برترین و بزرگترین عمل صالح امام خمینی (ره) نیز تشکیل حکومت اسلامی با نظریه ولایت فقیه بود. نظام جمهوری اسلامی امروز مقابل رژیم اسرائیل و نظام کفر ایستاده و این نظام به قدرت خود می بالد.

وی افزود: شهید آیت الله رئیسی به خداوند خود برترین ایمان را داشت و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکرد. این شهید عزیز در تمام طول زندگی از کوشش و دوندگی در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی کم نگذاشت و این سه سال اخیر نیز دستاوردهای تکرار نشدنی از خود به یادگار گذاشت. تلاش شهید جمهور و تیم وی باعث شد که محبت او در قلب همه انسان‌ها قرار ‌گرفت که قطعا کم نظیر بود.

شهید رئیسی شاگرد مکتب امام خمینی و الگوی وفاداری به انقلاب اسلامی بود

در ادامه این برنامه سخنرانان با اشاره به اینکه امروز بازتاب اندیشه‌های امام خمینی (ره) در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در میان جوامع اسلامی و کشورهای جهان مشهود است، یادآور شدند: امام راحل با تحقق انقلاب اسلامی، دین اسلام را احیا و به دنیا عرضه کرد.

آنان اظهار داشتند: امام (ره) در راستای احیای اسلام ناب محمدی (ص) گام برداشتند و در این راه خطیر از هیچ کوششی فروگذار نبودند. بنابراین امروز نیز آزادیخواهان جهان به خصوص ملت‌های مسلمان باید اهداف والای امام راحل را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

نظر شما