شناسهٔ خبر: 67180822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

رگبار و رعد و برق در نوار شمالی کشور

امروز در نوار شمالی کشور استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات، رشد ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت رخ میدهد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه (۲۵ خرداد) در ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در برخی ساعات، رشد ابر رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد. شدت بارش‌ها امروز در استان‌های زنجان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، شمال سمنان و جنوب گرگان است.

امروز شرق خلیج فارس تنگه هرمز و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

بر اساس این گزارش، وضعیت هوای تهران امروز کمی ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید در بعضی ساعت‌ها، رگبار و رعد و برق به همراه باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

شنبه و یکشنبه (۲۶ و ۲۷ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شمال و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

همچنین دوشنبه (۲۸ خرداد) در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان، البرز، تهران در بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد. سه شنبه در سواحل غربی دریای خزر اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب کشور وزش باد شدید است که احتمال خیزش گردوخاک کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

نظر شما