شناسهٔ خبر: 67180784 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

وقوع سیل در برخی از نقاط استان آذربایجان شرقی

در پی بارش‌ها در برخی از نقاط استان آذربایجان شرقی از جمله مناطقی از کلیبر و چاراویماق وقوع سیل خسارتی در پی داشت.

صاحب‌خبر -

در پی بارش‌ها در برخی از نقاط استان آذربایجان شرقی از جمله مناطقی از کلیبر و چاراویماق وقوع سیل خسارتی در پی داشت.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چاراویماق در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: بارش‌های شدید باران در شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی، موجب طغیان رودخانه قره‌آغاج چایی و جاری شدن سیل در این منطقه شد.
محمد عبدی اظهار کرد: سیل همچنین به برخی از روستاهای این منطقه از جمله گلی، ویران قیه، داشبلاغ، قیزلیخ و انباردان نیز خساراتی وارد کرده است.
وی ادامه داد: تاکنون اطلاعات دقیقی از میزان خسارات وارد شده به روستای انباردان که سیل احشام و چادر یک خانواده عشایر را برده به علت عدم دسترسی به روستا در دست نیست، خوشبختانه در گفت‌وگوی صورت گرفته خانواده سانحه دیده در چادر همسایه اسکان یافته‌اند.
وی افزود: کانکس یک خانواده اهل روستای قینرجه علیا پس از ۶۰ متر حرکت با برخورد به تنه درخت متوقف شده است که خوشبختانه اهل خانه به علت مسافرت حضور نداشته‌اند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چاراویماق بیان کرد: در روستای قیزلیق نیز علاوه بر خودروی پیکان سیل برخی ادوات کشاورزی مانند تریلر، خیش، علف زن و... را با خود برده است.
وی از مردم خواست تا از تردد در مناطق سیل‌زده خودداری کرده و نکات ایمنی را در هنگام بارش‌های شدید باران انجام دهند.
  اختلال در شبکه توزیع ۱۱۴ روستای منطقه کلیبر و خداآفرین
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم درباره این موضوع اعلام کرد:بارش شدید و وقوع سیلاب در منطقه کلیبر و خدافرین سبب اختلال در شبکه توزیع مجتمع آبرسانی شهید لشکری شده است.
محمد خانی اذعان کرد: این سیلاب باعث بروز اختلال در شبکه توزیع ۱۱۴ روستای منطقه شده است و هم‌اکنون واحدهای عملیاتی و بحران شرکت آب و فاضلاب در حال رفع مشکلات ناشی از این حادثه هستند و امید است با تمهیدات اتخاذ شده شبکه توزیع آب به حالت پایدار برسد.
وی افزود: تانکرهای آبرسانی آبفای استان برای توزیع آب شرب بهداشتی به منطقه اعزام شده‌اند.

نظر شما