شناسهٔ خبر: 67180260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در پشت تربیون های نماز جمعه به مسائلی چون انتخابات ریاست جمهوری، حج تمتع و مناسبت های هفته پرداختند.

صاحب‌خبر -

گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه شهرهای استان امروز در جمع نمازگزاران بر تلاش برای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات پیش رو تاکید کردند.
گزیده خطبه های نماز جمعه دهدشت؛
خطیب جمعه دهدشت با اشاره به فضای انتخاباتی کشور برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان کف صلاحیت را در نظر گرفته است و آنچه اتفاق می‌افتد ماحصل خرد جمعی جامعه است و انتخاب ما تأثیرگذاری مهمی تا چهار سال آینده کشور دارد.
امام‌جمعه دهدشت بابیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات اقتدار ملی را ارتقا می‌دهد، افزود: حضور حداکثری ثبات سیاسی ایجاد می‌کند مشارکت بالا، افزایش همبستگی و وحدت و امنیت ملی است. انتخاب با رأی بالا به رئیس‌جمهور قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی می‌دهد افزایش بازدارندگی و دفع تحریم‌ها را دارد.
وی در تبیین اینکه چه کسی را و چگونه انتخاب کنیم، گفت: کسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنیم که فهم درونی از مسائل کشور داشته باشد برنامه داشته باشد کسی را انتخاب کنیم که سلامت اقتصادی و سلامت سیاسی داشته باشد با سیستم اداری آشنا باشد فهم سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری داشته باشد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت اجاره مسکن در دهدشت اشاره کرد و افزود: بخشی از این مشکل ناشی از بی‌انصافی مالکان و بخشی نیز به مشاوره نادرست بنگاه‌دار است.
وی بابیان اینکه رعایت انصاف در معامله از نمونه‌های تقوا است، ادامه داد: آیا انصاف است همه هزینه‌های زندگی خود را از مستأجر بگیرید؟ سازوکاری باید برای تعیین اجاره‌بها تعیین شود حقیقتاً اجاره مسکن در برخی از محله‌های دهدشت از بالا شهر تهران بیشتر است.
امام‌جمعه دهدشت گفت: چندین هکتار زمین در طرح‌هایی در دهدشت وجود دارد که بیش از یک دهه بلاتکلیف مانده‌اند ازجمله زمین‌های طرح پرستاران قریب به ۵۰۰ نفر سال‌هاست گرفتار دعوای بین هیات‌مدیره و شهرداری هستند.
وی ادامه داد: هرچند طرح بسیجیان که آزاد شد مالکان نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکرده‌اند، اما اینکه طرح پرستاران در گیرودار دعوای تعاونی و شهرداری مانده است زیبنده نیست.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه لنده:
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه ماه پرفضیلت موسم حج خانه خدا گفت: حج هم بعد سیاسی دارد و هم بعد عبادی که متاسفانه اکثر مسلمان عالم تنها به بعد عبادی توجه می‌کنند و از بعد سیاسی غافل هستند که در بعد سیاسی باید حامی همدیگر و در برابر مستکبران عالم که گرفتاری‌های سیاسی اقتصادی و امنیتی را برای دنیای اسلام به وجود آورده‌اند ایستادگی کنند.
امام جمعه لنده به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج پرداخت و افزود:بنا به وضعیت منطقه و شرارت‌های عظیم صهیونیست‌ها که خوی وحشی‌گری آنها طی ۸ ماه گذشته در منطقه بی‌نهایت رسیده، بعد برائت از مشرکین باید در اعمال حج امسال نسبت به سال‌های گذشته برجسته‌تر باشد.
محمودی اصل به انتخابات سرنوشت ساز پیشرو اشاره کرده افزود: کاندیدا‌ها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند که مناظرات جایگاه تبیین است نه جایگاه تخریب، وهمان قدر که در فضای تلویزیونی شاخص‌های لازم در آن مراعات شود جامعه را سوق می‌دهد به سمت پیشرفت‌ها و، اما جهت دهی غلط آسیب‌های خاص خود را به همراه دارد.
وی گفت: کاندیدا‌ها مراقب تبعات سخنان خودشان در ساختار سیاسی کشور باشد و همچنین هواداران مراقب باشند که هواداری آنها فقط برای رضای خدا باشد برای انجام وظیفه انقلابی‌گری و ایرانگری باشد.
محمودی اصل گفت: هواداران اگر خواهان تولید اقتدار و تقویت مقبولیت نظام هستید وخواهان ارتقاء ثبات سیاسی در کشور هستید واگر می‌خواهید کاندیدایی که در صحنه حاضر هستند پشتوانه محکم‌تری برای پیگیری مشکلات مردم باشند، با حضور گسترده و وحدت رویه در انتخابات هم مشارکت حداکثری هم انتخاب اصلح داشته باشیم.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهر پاتاوه:
حجت الاسلام سیادت به درپیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نگاه رهبر معظم انقلاب به این رویداد گفت: انتخابات، اعتمادبه نظام، کاربزرگ و مشترک ملت ایران است.
امام جمعه پاتاوه به برکات زیادمشارکت حداکثری درانتخابات گریزی زد و افزود: تولید اقتدار ملی-تقویت مقبولیت نظام_ارتقا ء ثبات سیاسی درکشور_افزایش همبستگی ارکان نظام_افزایش همبستگی و وحدت ملی_افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها_تقویت موقعیت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، درمنطقه وجهان، که زمینه اضمحلال صهیونیست‌ها را فراهم می‌کند.
وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های هفته از جمله هفته جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان می‌توانند ایران را از وابستگی نجات بدهند و این را یک عبادت شرعی حساب کنند و مسئولان هم بیشتر از گذشته، دراحیای اراضی ومهار آب‌ها، ایجاد سد‌ها و تشویق کشاورزان و دامداران استفاده هرچه بیشتراز نعمت‌های بی‌کران الهی درطبیعت تلاش کنند.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه چرام:
امام جمعه چرام با اشاره به انتخابات پیش رو و لزوم حضور حداکثری در این رویداد مهم گفت: رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از سخنانشان با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو درباره رعایت اخلاق انتخاباتی فرمود «در این حرکت عظیمی که انجام می‌گیرد، در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی‌کردن، تهمت‌زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کار‌ها نمی‌کند، به آبروی ملّی هم لطمه می‌زند»
حجت‌الاسلام نورالله افشار همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آتش‌سوزی مزارع بخشی از توان مردمی و شورای اداری را هدر می‌دهد  افزود: همه مردم باید برای حفظ طبیعت و پیشگیری از آتش سوزی‌ها تلاش کنند.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه دیشموک:
خطیب جمعه دیشموک انتخابات را آزمونی دیگر برای نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً مهم است، اما مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت نظام مردم سالاری دینی است.
حجت الاسلام راوند برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم را یکی از جلوه‌های اثرگذاری در نظام اسلامی و همایش همبستگی ملی و جمهوریت و اسلامیت نظام در سطح دنیا برشمرد و افزود: از برکات این مشارکت حداکثری اقتدار حداکثری ملی در سطح دنیا و تقویت مقبولیت نظام اسلامی در بین کشور‌ها و افزایش همبستگی و وحدت ملی است.
وی مناظرات تلویزیونی نامزد‌های انتخاباتی را فرصتی برای پرشور کردن انتخابات و رقابتی نزدیک و حداکثری مردم دانست و گفت: باید ملاحظات این مناظرات را داشته باشند و از بد اخلاقی و تهمت و افترای ناروا به هم خودداری کنند که در صورت رعایت نکردن این ظرفیت رسانه تبدیل به تریبونی برای ترویج بد اخلاقی و بدبینی مردم به نظام و کشور می‌شود.
خطیب جمعه دیشموک با اشاره به اتفاقات دردناک اخیردر غزه و حمله مجدد به اردوگاه آوارگان فلسطینی و شهادت بیش از ۲۰۰ نفر و مجروح شدن ۴۰۰ نفر از انسان‌ها و زنان و کودکان بیگناه افزود: این قتل عام عمومی توسط رژیم صهیونیستی و با مشارکت مستقیم آمریکا صورت می‌گیرد که نشانگر خوی وحشی‌گری و حیوان صفتی آنهاست.
حجت الاسلام راوند ایام ذی‌الحجه و روز عرفه و ایام حج را از موارد مورد تاکید معصومین دانست و گفت: طبق روایات واصله امام زمان در ایام حج در عرفات حضور پیدا می‌کند و مردم را می‌شناسد ولی مردم او را نمی‌بینند و نمی‌شناسند، چون ظرفیت زیارت امام زمان را ندارند و باید تلاش کنند تا بتوانند امام زمان را در ایام حج زیارت کنند.
خطیب جمعه دیشموک گفت: روز یکشنبه ۲۷ خرداد روز تشکیل جهاد سازندگی و فرمان حضرت امام خمینی است از زحمات مسئولان جهاد کشاورزی منطقه و کشاورزان زحمتکش قدردانی کرد.
وی افزود: کشاورزی در منطقه باید به سمت آموزش‌ها و کشاورزی دانش بنیان حرکت کند و از سنتی به سمت صنعتی و پیشرفته برود که لازم است مسئولان جهاد استان با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی زمینه پیشرفت کشاورزی در منطقه را فراهم کنند.
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه پمپاژ رود سمه مورد بی‌توجهی مسئولان واقع شده است افزود: اگر این پمپاژ اجرایی شود بیش از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه آبیاری خواهد شد و منطقه از بن‌بست خارج خواهد شد و اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه ایجاد خواهد شد و منطقه به سوی توسعه پیش خواهد رفت که از مسئولان استانی انتظار داریم جهت احداث پمپاژ رود سم اقدامات عاجل و کافی را انجام دهند.
حجت الاسلام راوند یکی دیگر از مشکلات کشاورزان در منطقه که اعتراض آنها را به دنبال داشت را نبود جاده بین مزارع دانست و گفت: نبود جاده بین مزارع باعث می‌شود که کشاورزان نتوانند از وسایل و ادوات کشاورزی جدید و پیشرفته در کشاورزی خود استفاده کنند که لازم است مسئولان جهاد کشاورزی برای رفع مشکل جاده بین مزارع برای کشاورزان منطقه دیشموک اقدام کنند.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه لیکک:
امام جمعه موقت شهر لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به برگزاری زودهنگام چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر مشارکت پرشور در این دوره از انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخاب فرد اصلح و توانمند در راستای رفع مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام محمد لطیف تقوی با اشاره به توطئه و دسیسه‌های دشمنان در برهه‌های مختلف بر هوشیاری مردم کشورمان تاکید کرد و افزود: دشمنان همواره در راستای ضربه به نظام و انقلاب گام برداشتند وهیچگاه خیرخواه ملت شریف ایران نبودند.
وی خواستار خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم از سوی مسئولان شد.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه سرفاریاب:
امام جمعه سرفاریاب با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، ولایت را از مهمترین و محوری‌ترین موضوعات در دین اسلام عنوان کرد و گفت: طبق سخنی از امام باقر (ع)، بالاترین ندا و توجه در دین به ولایت شده و ولایت مداری نیز دارای دو رکن ارتباط و محبت به اهل بیت (ع) و ارتباط و محبت به دوستان اهل بیت (ع) است که ارتباط و همنشینی با دوستداران اهل بیت (ع) از نشانه‌ها و زمینه‌های ولایت مداری است.
حجت الاسلام زارعی پور حج را یکی از جلوه‌های مهم وحدت مسلمانان و امت اسلامی دانست و افزود: مسلمانان در تمامی مناسک و اعمال حج متفق و مشترک هستند که این وحدت خاری در چشم دشمنان بوده و همواره سعی دارند با ایجاد اختلاف و نزاع این اتحاد را که باعث رشد و پیشرفت جوامع اسلامی است بر هم بزنند که همه ملت‌های مسلمان باید در این خصوص هوشیار باشند.
وی به ضرورت حفظ وحدت و جلوگیری از تخریب و نفاق در مسئله انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: بین تخریب و تبیین تفاوت است؛ با تبیین، حفظ ساختار نظام و انتخاب اصلح را خواهیم داشت و زمینه تصمیم سازی و اجرای درست کار‌ها را توسط دولت آینده، ایجاد خواهیم کرد.

نظر شما