شناسهٔ خبر: 67180144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

در تبلیغات انتخاباتی به جای تخریب دیگران خود را اثبات کنیم

امام جمعه قزوین گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی همه باید برادری و محبت را به عنوان اصل اساسی در نظر بگیریم، به جای تخریب دیگران اثبات خود را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه بیست‌وپنجم خرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: نماز عید قربان هر سال نسبت به سال گذشته شکوه بیشتری پیدا کرده و امیدواریم امسال هم در همه شهرها و در همه جای کشور شاهد برگزاری باشکوه نمازهای عید قربان باشیم.

وی افزود: هر نمازی اعم از نماز عید فطر، نماز عید قربان و نماز جمعه که برگزار می‌شود در حقیقت اعلام آمادگی است و می‌خواهیم بگوییم ای امام زمان، ما پیرو رهبرمان هستیم و به فرمان او اینگونه قیام کرده‌ایم و داریم برای ظهور شما و در رکاب شما بودن تمرین می‌کنیم، ما می‌خواهیم قیام کنیم که شاهد ظهور شما باشیم.

خطیب جمعه شهر قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما کاری کرده که جهان در حال قیام کردن است، گفت: قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ تبدیل به قیامی شده که امروز در همه جای دنیا اعم از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، در شهرهای مختلف و زیر گوش مستکبران آمریکایی، همان فریادی بلند است که یک روز در فیضیه قم بلند بود.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: دهه امامت و ولایت فرصت خوبی برای تبلیغ و تبیین امر ولایت و امامت و همچنین بحث ولایت و امامت در عصر غیبت است، مبلّغان و مروّجان دین به دنبال این امر هستند و به نتیجه خواهیم رسید، امیدواریم هر سال این معرفت‌افزایی نسبت به سال گذشته وضع بهتری پیدا کند.

وی ادامه داد: روز جهاد کشاورزی را در پیش داریم، همین چند هفته قبل بود که عزیزان کشاورز ما به شدت نگران محصولاتشان بودند، شاید در برخی جاها هم خساراتی به خاطر کم‌آبی و تشنگی به محصولات کشاورزان وارد شد، اما خدا عنایت کرد و با بارش‌های فراوانی که اتفاق افتاد جلوی خسارات بیشتر گرفته شد و این بحران‌ها کاهش یافت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری اینکه شهادت دکتر مصطفی چمران و به همین مناسبت روز بسیج استادان را در پیش داریم، گفت: بسیاری از استادان خیلی دلشان می‌خواهد راه و رسم این استاد توانمند، مجاهد و سختکوش را در پیش بگیرند.

آیت‌الله عابدینی افزود: سالروز شهادت سرداران دلیر اسلام، شهید بخارائی، شهید امانی، شهید صفار هرندی و شهید نیک نژاد را در پیش داریم، این شهدای عزیز خون دل‌ها خوردند و به شهادت رسیدند تا زمینه‌ها فراهم شد و ما امروز پای مسائل، مفاهیم و معارف قرآن، دین و انقلاب اسلامی نشسته‌ایم و شاهد مقاومت اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته حجت‌الاسلام انصاریان، معلم اخلاق، مردی مهربان و دوست داشتنی که پدر شهید بودند، به رحمت خدا رفتند، خدا روح ایشان را با انبیا و اولیای الهی محشور کند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: هر چه جلوتر می‌رویم به انجام وظیفه مهم اجتماعی، انقلابی و ایمانی خود که مسئله انتخابات است نزدیک می‌شویم، در بحث انتخابات باید توجه داشته باشیم که رقابت‌های انتخاباتی باید رفاقت‌های ما را محکم‌تر کند، مبادا اختلافات، حرمت شکنی، اهانت و توهین به رقبا را داشته باشیم، این مسئله هم در مورد کاندیداها و هم در مورد کسانی که کاندیداها را حمایت و کمک می‌کنند صدق می‌کند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: در ایام تبلیغات انتخاباتی همه باید برادری و محبت را به عنوان اصل اساسی در نظر بگیریم، به جای تخریب دیگران اثبات خود را داشته باشیم، ادب و آداب نشان دهیم، معلم، الگو و اسوه بودن آیت الله شهید رئیسی را در اخلاق انتخاباتی رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: البته شاهدیم اخلاق انتخاباتی شهید آیت‌الله رئیسی اثر خودش را گذاشته است، شاید یک جاهایی هم برخی‌ها این اخلاق را رعایت نکنند، اما می‌بینیم که شهید رئیسی کاری کرده که خلاف ایشان عمل کردن برای دیگران سخت شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از اکنون دشمنان همه برنامه‌ریزی می‌کنند که بگویند مردم نمی‌خواهند به میدان انتخابات بیایند، مردم وقتی با جمعیت ده‌ها میلیونی پای تشییع پیکر شهدا یا مراسم و مناسک دیگر نظیر اربعین می‌آیند، دشمن بزدل این ده‌ها میلیون نفر را در رسانه‌هایش بسیار کمتر نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در انتخابات باید کاری کنیم دشمنان ما مأیوس شوند، یعنی باید با حضور در صحنه کاری کنیم دشمن ناامید شود از اینکه بخواهد به دین، مملکت، استقلال، امنیت و اقتصاد ما سوءنظر داشته باشد، اینها همه با حضور جدی، نشاط و حماسه آفرینی مردم اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما