شناسهٔ خبر: 67179898 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

اجرای «ماجراجویی آستریکس واوبلیکس» در مسابقه فرانکوفونی ایران

نمایش«ماجراجویی آستریکس واوبلیکس» در مسابقه فرانکوفونی ایران توسط گروه «آزمایشگاه تماشاگران تئاتر نارنجی» با همکاری موسسه دنیای اسطوره کودکی در باغ سفارت فرانسه در ایران اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، نمایش«ماجراجویی آستریکس واوبلیکس» در مسابقه فرانکوفونی ایران توسط گروه «آزمایشگاه تماشاگران تئاتر نارنجی» با همکاری موسسه دنیای اسطوره کودکی در باغ سفارت فرانسه در ایران اجرا شد.

این نمایش که باحضور با حضور رومن اُتال رایزن فرهنگی سفارت فرانسه، میشل مالهرب سفیر کشور پادشاهی بلژیک و نماینده سفارت سویس همراه بود،  با رویکرد آشنایی و پیوند زبان فرانسوی و فارسی و همسو با هدف مسابقه یعنی «شجاعت» به نمایش درآمد.

این اجرا با تاکید بر ترویج کتاب خوانی، با الگوبرداری از شخصیت های  ملل جهان درباره تقویت شجاعت و عدم تبعیض نژادی  برای کودکان شرکت کننده در مسابقه اجرا گردید. 

این اثر به قلم سجاد آقابابایی،مریم میرزایی، نگین اصغرزاده و کارگردانی سجاد آقابابائی  به صورت حرکتی_مشارکتی وتلفیق هنرهای تجسمی برای کودکان ونوجوانان حاضر در مسابقه فرانکوفونی بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: جهان‌گردان در ماجراجویی جدید خود وارد ایران شده‌اند. آن‌ها از کشور آفریقا فیلی به نام المر را پیدا کرده‌اند که از چندین رنگ است و موجب تعجب دیگرانشده است و...

نظر شما