شناسهٔ خبر: 67179725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اهواز:

تبلیغات انتخاباتی بزرگ‌ترین آزمون تقوای سیاسی است

اهواز- امام جمعه اهواز گفت: تبلیغات انتخاباتی بزرگ‌ترین آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی امت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران اهواز ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع)، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه ایمانی و دینی، استقرار سبک زندگی اسلامی است. سبکی که سعادت دنیوی و اخروی فرد و جامعه را تضمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: رابطه سه مؤلفه بالندگی انسان در زندگی، سبک زندگی اسلامی، بالندگی کامل و کمال جامع و حقیقی در سه محور فهم صحیح و عمیق از دین، پایداری و استقامت در سختی‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی در امر معیشت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تقوا تنها توشه سفر آخرت است، گفت: سفر بی بازگشتی پیش رو داریم که تقوا بهترین وسیله برای سلامت در سفر است، همچنین تقوا عصاره و خلاصه همه فضائل و پرهیز از هرگونه رذیلت است.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برائت انسان باید فراتر از حج باشد و این برائت در کل عالم در کشورهای اسلامی و در همه شهرها مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل باشد، تصریح کرد: اکنون که شرایط برای حضوری حداکثری فراهم است، در عین حال باید مراقب تحدیدها هم باشیم زیرا دشمن تلاش می‌کند در صورتی که این پرچم و علم به زیر میز بزند و فتنه ۸۸ و اغتشاشاتی را ایجاد کند ولی کورخوانده چون امت اسلامی هوشیار و با بصیرت است.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه حضرت آقا در همه انتخابات‌ها ۲ مطالبه جدی دارند، اظهار کرد: یکی از مطالبه‌های حضرت آقا در انتخابات سرنوشت ساز، حضور حداکثری است یعنی فرد فرد شما باید در این مدت باقی مانده تبلیغ کنید.

وی ادامه داد: در صورتی اقتدار این نظام بیشتر خواهد شد که اگر ۶۰ میلیون جمعیت حائز شرایط حضور در انتخابات را داشته باشد در این انتخاب شرکت کنند چرا که اگر یک رئیس جمهوری ۶۰ میلیون رأی پشتش باشد با اقتدار در صحنه بین‌الملل و عرصه‌های گوناگون داخلی ورود پیدا می‌کند؛ لذا حضور حداکثری بسیار مهم است.

امام جمعه اهواز، مطالبه دوم حضرت آقا را انتخاب اصلح اعلام و عنوان کرد: برای هر انتخابات ۱۸ شاخص فرموده‌اند که براساس آن مشخص می‌شود چه شخصی باید انتخاب شود که همگی به آن دسترسی دارید؛ لذا در انتخاب خود شاخص هجده‌گانه را ملاک قرار دهید.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی بزرگ‌ترین آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی امت اسلامی است، تصریح کرد: این آزمون برای کاندیدها و هواداران آنها بوده که بسیار مهم است و باید به آن توجه شود؛ در تبلیغات باید اخلاق اسلامی حاکم باشد، حدود الهی را رعایت و بی انصافی صورت نگیرد، حرف باید مرهم گسل و شکاف باشد نه اینکه نیش بر زخم شود، همچنین هواداران از یکدیگر مستثنی نیستند و اهمیت مضاعف در این خصوص وجود دارد که در تبلیغات فضای مجازی و حقیقی، تقوا و اخلاق وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: جمعیت، ازدواج آسان، مساله حجاب و پوشش همچنان مطالبه جدی حضرت آقا هستند.

نظر شما