شناسهٔ خبر: 67179505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هند.. 6 کشته بر اثر بارندگی و رانش زمین

صاحب‌خبر -
هند.. 6 کشته بر اثر بارندگی و رانش زمین
خبرگزاری آریا-مقامات هندی روز جمعه گفتند که دست کم شش نفر در این هفته جان خود را از دست دادند و حدود 2000 گردشگر در ایالت سیکیم در منطقه هیمالیا هند به دلیل رانش زمین و سیل پس از بارندگی های بی وقفه سرگردان شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛مقامات نپال همچنین گفتند که چهار نفر دیگر در منطقه تاپلگونج، واقع در مرز سیکیم، پس از رانش زمین خانه ای را که در آن خوابیده بودند، جان باختند.

دولت محلی این ایالت واقع در شمال شرقی هند اعلام کرد که باران های شدید باعث رانش زمین در چندین نقطه در منطقه مانگان شده است که در بخش شمالی سیکیم امتداد دارد و در حدود 100 کیلومتری شمال گانگتوک، مرکز ایالت است.

هم کومار چتری، افسر اداری منطقه منگان گفت: «باران شدید به مدت 36 ساعت به طور مداوم بارید و به چندین سایت در جاده منتهی به شمال سیکیم آسیب رساند و ارتباط با این منطقه را قطع کرد.


وی ادامه داد: حال همه گردشگران سرگردان در منطقه خوب است، اما این آسیب مانع از تخلیه آنها شد و 11 نفر از آنها خارجی بودند.

وی افزود که پرسنل و تجهیزات برای تعمیر جاده مستقر شده اند و خسارت "گسترده" است، بنابراین روند تعمیر مدتی طول خواهد کشید. این بارندگی ها باعث شد حدود 50 خانه خسارت جزئی یا کامل ببینند و ساکنان این خانه ها به کمپ امدادی منتقل شدند.

نظر شما