شناسهٔ خبر: 67179231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان قزوین مطرح کرد

لزوم حرفه‌آموزی به زندانیان در دوران حبس

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: زندانی باید در دوران تحمل حبس تحت پوشش برنامه‌های حرفه‌آموزی قرار بگیرد تا پس از آزادی شغلی سالم داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا امروز _جمعه بیست‌وپنجم خرداد_ در مراسم آزادسازی ۳۹ زندانی استان قزوین اظهار کرد: بیکاری بسیاری از فسادها رو به دنبال دارد و هر انسانی وقتی احساس کند شخص مؤثری برای جامعه است، به سمت رشد و تعالی خود گام برمی‌دارد، از این رو اشتغال برای زندانی امیدآفرین و تغییر سرنوشت او مفید است.

وی توسعه اشتغال در حین حبس و پس از آزادی را ضروری دانست و افزود: زندانی باید در دوران تحمل حبس تحت پوشش برنامه‌های حرفه‌آموزی قرار بگیرد تا پس از آزادی شغلی سالم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین یکی از سیاست محوری دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها برشمرد و اضافه کرد: ریاست قوه این موضوع را به همه محاکم قضائی تاکید داشته و همه تلاش دستگاه قضائی بر اجرای این تکلیف مهم است؛ لیکن این تلاش منوط به اصلاح مجرمین و عدم تکرار جرم و بازگشت آن‌ها به زندان است.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا به فضائل اخلاقی ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: مروت و جوانمردی یعنی جامعه از حضور و وجود او آرامش داشته باشد. تمام تلاش و خدمت دستگاه قضائی و زندان به باز اجتماعی شدن زندانیان با فضائل اخلاقی است تا با اصلاح رفتار فرصتی برای جبران گذشته خود داشته باشد و مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد.

مساعدت دستگاه قضا برای آزادی ۲۵ زندانی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم در این مراسم ضمن گزارشی از اقدامات ویژه در حوزه‌های اشتغال، حرفه‌آموزی، فرهنگی و تربیتی زندانیان و اقدامات حمایتی برای خانواده زندانیان گفت: از ۳۹ زندانی ١٤ نفر با مبلغ بدهی ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط ستاد مردمی دیه استان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: البته به این ۱۴ نفر یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است. در ضمن ۲۵ زندانی دیگر هم با مساعدت و کمک دستگاه قضائی استان به آغوش خانواده بازگشتند.

نظر شما