شناسهٔ خبر: 67179229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

وظیفه نامزدهای انتخاباتی، اجرای مُر قانون است

خطیب جمعه کرمان خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: فضا را گرم و بانشاط و از تخریب و کارهای خلاف اخلاق پرهیز کنید؛ مُر قانون و اخلاق وظیفه شماست تا این دستاورد شیرین ثمرات خوبی برای آینده ملت و مملکت داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی امروز _بیست و پنجم خرداد_ در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان به اهمیت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: به دنبال شهادت شهید بزرگوار رئیس جمهور محبوب، مردمی، مخلص، پرتلاش، انتخابات زودهنگام پیش آمد.

وی با بیان اینکه دستاورد مهم انقلاب، انتخابات است، افزود: قبل از انقلاب انتخاباتی نبود و بیش از ۲۰۰۰ سال مملکت شاه داشت و فقط بعد از مشروعیت، انتخاباتی محدود برای مجلس برگزار شد؛ اما انقلاب آمد و مردم برای قانون اساسی، مجلس، رئیس جمهور و حتی تعیین نوع نظام انتخابات برگزار کردند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حاکمیت مردم را در همه سطوح به رسمیت شناخته است، گفت: از نظر نظام جمهوری اسلامی حاکمیت مردم در همه سطوح است؛ منتها این حاکمیت مردم از طریق انتخابات تعریف شده تا مردم با انتخابات حاکمیت خود را در مملکت به اثبات برسانند و در همه ابعاد اداره کشور باید این مسئله باشد.

وی مشارکت همگانی در انتخابات پیش رو را پیام نظام دانست و تصریح کرد: نظام سازی شاید دشوارترین کاری بود که در دوران رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است؛ جمهوری اسلامی که برقرار شد، باید نظام‌مند می‌شد و ایشان به خوبی آن را انجام و انتخابات را از ارکان مهم نظام‌مندی مملکت قرار داد.

حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به اینکه انتخابات دستاورد کمی نیست و رأی رهبر به عنوان بالاترین مقام در کشور با رأی مردم فرقی نمی‌کند، بیان کرد: با مشارکت خودمان سطح کارآمدی نظام را بالا برده و پایداری نظام را مستحکم و عزت و قدرت مملکت را به دشمنان تفهیم می‌کنیم.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات و طرفداران آن‌ها خاطرنشان کرد: فضا را گرم و بانشاط و از تخریب و کارهای خلاف اخلاق پرهیز کنید؛ مُر قانون و اخلاق وظیفه شماست تا این دستاورد شیرین ثمرات خوبی برای آینده ملت و مملکت داشته باشد.

نظر شما