شناسهٔ خبر: 67179208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شاهرود: اقتدار ملی با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تقویت می‌شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: اقتدار ملی با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تقویت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود افزود: مشارکت در انتخابات مهمترین اصل است و توجه به معیارها و شاخصه‌های نامزدهای انتخاباتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا فرد اصلح انتخاب شود.

وی با بیان اینکه انتخاب رییس‌جمهور با بیشترین رای برای جهانیان پیام‌هایی خواهد داشت، ابراز کرد: یکی از ویژگی‌‍‌های مشارکت زیاد در انتخابات، تقویت مقبولیت نظام است؛ دشمنان به دنبال ایجاد دو و چندقطبی بین مردم هستند که با مشارکت زیاد، این هدف دشمنان با کمترین هزینه از بین می‌رود.

امام جمعه شاهرود: اقتدار ملی با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تقویت می‌شود

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه مشارکت زیاد در انتخابات ارتقای ثبات سیاسی را به ارمغان می‌آورد، اظهار کرد: وحدت و انسجام ملی در سایه مشارکت حداکثری، کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی را به دنبال دارد.

وی افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها را از دیگر ویژگی‌های مشارکت حداکثری دانست و گفت: برگزاری انتخابات پرشور، راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس در بازدارندگی نرم ملت و نظام تاثیری بسزایی دارد.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: تقویت موقعیت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان رابطه مستقیمی با مشارکت حداکثری در انتخابات دارد که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی با تخریب رقبا، شرایط عمومی و روانی کشور را به بهانه تبلیغات برهم نریزند که این اقدام در مسیر هدف دشمنان است.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه انتخابات باید موجب وحدت و همبستگی شود، اظهار کرد: مساله مشارکت با توجه به نظام مردم سالاری دینی که از تربیت‌های انقلاب امام راحل بوده است باید در اولویت قرار گیرد.

صدای مردم مظلوم فلسطین در حج طنین‌انداز شود

وی به فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و انجام مناسک حج اشاره کرد و گفت: مسلمانان حاضر در حج ابراهیمی باید از این فرصت برای برائت از رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان غربی استفاده کنند و صدای مظلومان فلسطینی را به گوش جهانیان برسانند.

امام جمعه شاهرود به مناسبت هفته کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم جهان امنیت غذایی است که کشاورزان در تامین آن نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه تامین آب پایدار امنیت اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف بدون تامین آب برای مردم بی‌فایده است.

وی با اشاره به اینکه بارها بحران آب و فرسودگی شبکه آبرسانی شهرستان شاهرود از تریبون نمازجمعه تذکر داده شد، ابراز کرد: این شهرستان اگر به دریا هم متصل باشد باید صرفه‌جویی در دستور کار همه شهروندان قرار گیرد.

کمبود آب ۳۰۰ لیتر برثانیه شاهرود

خطیب جمعه شاهرود به کمبود ۳۰۰ لیتر برثانیه آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسوولان استان و کشور باید برای تامین آب پایدار شهرستان به فوریت چاره‌اندیشی کنند؛ اکنون که در فصل بهار قرار داریم با بحران کمبود آب مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام امینی تصریح کرد: مردم می‌توانند با صرفه‌جویی و مصرف بهینه حامل‌های انرژی از قطع آب، برق و گاز مراکز تولیدی و صنعتی جلوگیری کنند.

وی به جنایت‌های رژیم اشغالگر در اردوگاه فلسطینیان اشاره کرد و افزود: جنایت‌های این رژیم کودک‌کش و حامیانش از جمله آمریکا و غربی‌ها روزی باید در دادگاه تاریخ به نسل‌های آینده جواب داده شود.

نظر شما