شناسهٔ خبر: 67179002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان؛

مشکل آلودگی زیست محیطی کارخانه سیمان درود به طور کامل رفع می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با تعویض قطعات فرسوده الکتروفیلترهای فاز سه کارخانه سیمان شهرستان دورود در ابتدای تیرماه مشکل آلودگی زیست محیطی این کارخانه به طور کامل رفع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی سالاروند روز جمعه بیست و پنجم خرداد ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه طی ۲ سال گذشته به علت عدم تعمیرات الکتروفیلترهای فاز سه در ادوار گذشته، ضمن ایجاد آلودگی، باعث نگرانی شهروندان دورودی شده بود که با پیگیری‌های مستمر قضایی آلودگی شدید و دایمی این کارخانه در ابتدای امر، به آلودگی‌های مقطعی تبدیل شد اما همچنان شرایط مناسب نبود.

وی افزود: با ادامه پیگیری‌های سال گذشته و اوایل امسال، قطعات مورد نیاز خریداری شده و با توقف حدود یک ماهه(در یکم تیر ماه) این امر مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به وارد کردن کامل قطعات جایگزین و اعلام زمان توقف این کارخانه برای تعمیرات اساسی الکتروفیلترها، از تلاش‌های استاندار لرستان، امام جمعه، فرماندار و دستگاه قضا و شورای تامین شهرستان دورود در انجام این مهم قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که با این تعمیرات اساسی، آلودگی فاز سه کارخانه سیمان به طور کامل برطرف شود.

سالاروند با اشاره به لزوم پیگیری اجرای فاز چهار کارخانه و خروج کامل این صنعت از محدود شهری دورود مطابق ماده ۱۴ قانون هوای پاک بر مسوولیت‌پذیری مدیران این کارخانه برای ایجاد فیلتراسیون هیبرید به منظور رفع همیشگی و بدون برگشت آلودگی این کارخانه به عنوان قدیمی‌ترین صنعت استان تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما