شناسهٔ خبر: 67178531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت نوشهر: جهاد تبیین رسالت همگانی است

نوشهر - ایرنا - امام جمعه موقت نوشهر گفت :جهاد تبیین متوجه آحاد جامعه بوده و یک وظیفه و رسالت همگانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالغفار آل حبیب در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود : درسی که امام محمد باقر (ع) به ما داده همین جهاد تبیین است که هرگز نباید این مهم را فراموش کنیم.

وی اظهارکرد: اساس همه جهادها، جهاد تبیین است، اگر جهاد تبیین در جامعه شکل بگیرد دیگر دشمن نفوذ پیدا نمی کند، اگر دشمن در خانه ها و جامعه ما نفوذ می کند به خاطر این است که از دین صحبت نمی کنیم و از اهل بیت نمی گوییم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جنگ شناختی و نرم بیش از پیش به بصیرت و آگاهی نیاز داریم تا از همه تهدیدها و توطئه های دشمنان عبور کنیم.

خطیب جمعه موقت نوشهر یادآور شد: همه باید دلداده دین و اسلام و در مسیر شهدا باشیم و آرمان های شهدا را فراموش نکنیم و سعی شود دین و قرآن و اهل بیت را حفاظت کنیم.

آل حبیب با بیان این که تعظیم و ترویج غدیر از همه ارزشها بالاتر است، ادامه داد : ترویج غدیر از همه ارزشها بالاتر است چرا که غدیر حاکمیت اسلام است و باید بیش از پیش تبلیغ و ترویج شود.

وی فرارسیدن عید قربان را تبریک گفت و اضافه کرد : عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی و قربانی یک نماد است که ما باید نفس مان را قربانی کنیم.

امام جمعه موقت نوشهر همچنین بر ضرورت صرفه جویی آب و برق از سوی شهروندان تاکید کرد و افزود : یکی از تاکیدات قرآن صرفه جویی است و زیادروی اسراف بوده و اسراف از گناهان است البته مسوولان مربوط باید آنهایی که آب و برق زیاد مصرف می کنند را شناسایی کنند و تذکر بدهند.

نظر شما