شناسهٔ خبر: 67177952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش گروه های تروریستی متحد با تحریک طالبان در پاکستان

تعداد زیرمجموعه های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) به بیش از ۵۶ گروه و باند تروریستی رسیده است.

صاحب‌خبر -

افزایش گروه های تروریستی متحد با تحریک طالبان در پاکستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ازاسلام آباد؛ تعداد زیرمجموعه های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) به بیش از ۵۶ گروه و باند تروریستی رسیده است.

منابع خبری امنیتی در پاکستان در جدیدترین گزارشات خود اعلام کردند یک گروه تروریستی فعال در منطقه «دیرا اسماعیل خان» از نواحی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان موسوم به «بدر منصور» از القاعده جدا شده و به تحریک طالبان (TTP) پیوسته است.
این منابع به نقل از «محمد خراسانی» سخنگوی تحریک طالبان پاکستان افزودند گروه «بدر منصور» با مفتی «نور ولی محسود» رهبر تحریک طالبان (TTP) بیعت کرده است.
برخی از منابع امنیتی پاکستان معتقدند روند پیوستن گروه های تروریستی به تحریک طالبان (TTP) که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده در یک سال گذشته تسریع شده و درحال حاضر تعداد زیرشاخه های این گروه ممنوعه به بیش از ۵۶ گروهک می رسد.
این گزارشات درحالی منتشر می شود که پاکستان اوائل ماه جاری از دولت موقت کابل در افغانستان خواست برای مبارزه با تروریست های تحریک طالبان پاکستان (TTP) در خاک این کشور اقدامات فوری انجام دهد.
«محسن نقوی» وزیر کشور پاکستان از کابل خواست تا «نور ولی محسود» و سایر سرکردگان گروه ممنوعه تحریک طالبان که در افغانستان پناه گرفته است را بازداشت کند و به پاکستان تحویل دهد.

نظر شما