شناسهٔ خبر: 67177767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور ٢١٠ هزار رای اولی در انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان

٢١٠ هزار رای اولی در خوزستان برای نخستین بار  در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای می‌ روند.

صاحب‌خبر -

حضور ۲۱ هزار رای اولی در انتخابات ریاست جمهوری در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان خوزستان فراهم شده است. از سوی وزارت کشور برخی از ملزومات برگزاری انتخابات به استان ارسال شده است و تا چند روز آینده برخی دیگر اقلام از جمله تعرفه‌های رای نیز ارسال خواهد شد.

عبدالله افرازه شهاوند افزود:در انتخابات ریاست جمهوری در هر شعبه اخذ رای حدود ۲۲ نفر شامل اعضای اجرایی، ناظران شورای نگهبان، بازرسان و ماموران انتظامی حضور دارند. توسط وزارت کشور ۴ دوره آموزشی برای اعضای هیات‌های اجرایی، فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران مستقل شهرستان‌ها برگزار شده است. از هفته آینده نیز آموزش اعضای اجرایی شعب اخذ رای توسط مربیان آغاز خواهد شد.

حضور ۲۱ هزار رای اولی در انتخابات ریاست جمهوری 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: متولدان ۸ تیر ماه سال ۱۳۸۵ هجری شمسی به قبل می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. در استان خوزستان ۲۱ هزار رای اولی داریم که برای نخستین بار در انتخابات حضور خواهند یافت و در سرنوشت کشورمان مشارکت می‌نمایند.

افرازه شهاوند اظهار کرد: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده بشود انتخابات در روز پانزدهم تیر ماه برگزار خواهد شد و متولدان ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۸۵ هجری شمسی به قبل می‌توانند در این انتخابات رای بدهند. شرکت کنندگان برای رای دادن در انتخابات فقط باید شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشند. تمامی مراحل رای گیری به جز اخذ رای تممام الکترونیکی است و به علت اینکه احراز هویت به صورت الکترونیکی می‌باشد، در شناسنامه مهر زده نمی‌شود.

حماسه آفرینی ملت ایران پای صندوق‌های رای 

وی با اشاره به اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری حضور حداکثری و باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری مکمل تشییع و بدرقه تاریخی از رئیس جمهور شهید و همراهانشان است، گفت: همه مسولان، افراد اثرگذار، رسانه‌ها و شخصیت‌هایی که جامعه مخاطب را باید در جهت حضور حداکثری در انتخابات تلاش کنند و این مصداق جهاد تبیین و امیدآفرینی است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد: پس از حضور حداکثری، انتخاب اصلح مهمترین کار در عرصه انتخابات است. فردی که انتخاب می‌شود باید ولایتمدار، مردمی، اخلاق مدار باشد. این فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید مخلصانه خادم مردم و در جهت حل مشکلات مردم و جامعه تلاش کند.

توجه ویژه رئیس جمهور شهید به خوزستان 

افرازه شهاوند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعابیر زیبایی در مورد رئیس جمهور شهید بیان کردند. از جمله ایشان از آیت الله رئیسی  به عنوان رئیس جمهور محترم و مغتنم یاد کردند. آیت الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشت و برای حل مشکلات استان تلاش و پیگیری می‌کرد.

وی افزود: آیت الله رئیسی هشت بار به استان خوزستان سفر کرد. در دوران ریاست جمهوری این شهید گرانقدر ریل گذاری خوبی برای توسعه استان انجام شد از جمله طرح آبرسانی غدیر، طرح جامع فاضلاب اهواز، طرح انتقال آب به شرق استان، حل چند ساله نیشکر هفت تپه و احیای بیش از ۲۰۰ کارخانه و واحد راکد صنعتی.

نظر شما