شناسهٔ خبر: 67177260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دژاگه: بازیکن خوب همیشه مربی خوبی نمی‌شود/ تغییر نسل در فوتبال ملی حتمی است

تهران- ایرنا- بازیکن اسبق تیم ملی گفت: بازیکنان راه و روش فوتبال را بلدند و در آینده به کار خواهند گرفت اما همیشه یک بازیکن بزرگ مربی خوبی نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اشکان دژاگه در حاشیه برگزاری کلاس مربیگری درجه یک آسیا به خبرنگاران اظهار داشت: من دوره مربیگری B را در قطر گذراندم و مسعود شجاعی به من اطلاع داد که دوره A در ایران برگزار می‌شود و در این دوره شرکت کردم. تلاش دارم همانگونه که در دوره فوتبالم در زمین ۱۰۰ درصد توان را به کار گرفتم این راه را نیز در مربیگری ادامه بدهم.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در خصوص اینکه آیا یک بازیکن بزرگ مربی خوبی خواهد شد، گفت: بازیکنان راه و روش فوتبال را بلدند و در آینده به کار خواهند گرفت اما همیشه یک بازیکن بزرگ مربی خوبی نخواهد شد.

وی ادامه داد: چندی پیش به همراه بسیاری از ستارگان قدیمی فوتبال به لیگ پادشاهان در کشور مکزیک رفتم و برای آلمان بازی کردم. تجربه بسیار خوبی بود و بسیاری از بزرگان مانند فرانچسکو توتی و پیکه نیز حضور داشتند. هر چند که نتایج خوبی کسب نکردیم اما تجربه بسیار جالبی بود.

بازیکن اسبق تیم تراکتور سازی در پاسخ به پرسشی در زمینه عدم حضور در سرخابی‌ها عنوان کرد: همیشه اخبار حضورم در یکی از این ۲ تیم در رسانه‌ها منتشر شد اما قسمت نشد پیراهن ۲ تیم بزرگ ایران را به تن کنم. من یکبار به استقلال بسیار نزدیک شدم اما نتوانستم به این تیم بیایم. سه سال در تراکتور بودم و خاطرات خوبی نیز از این تیم دارم. یک فصل نیز در فولاد توپ زدم.

دژاگه با اشاره به بحث فساد در فوتبال تصریح کرد: چیزهایی در این خصوص شنیدم که آدم را ناراحت می‌کند. من در داخل و در جریان این موضوع نیستم که ببینم چه اتفاقی رخ داده است. این اتفاقات در فوتبال جهان هم نمونه دارد. البته زیاد این موضوع را پیگیری نکردم و نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. من شنیدم یک سری اتفاقات رخ داده و ممکن است برخی از باشگاه‌ها با محرومیت روبرو شوند.

تساوی تیم ملی فوتبال ایران در برابر ازبکستان از دیگر موضوعات مورد نظر دژاگه بود. وی در خصوص این بازی گفت: نباید خیلی بازی آخر را جدی گرفت. من فکر می کنم هدف تیم ملی صدرنشینی بود که به آن رسید. مهم مرحله بعد و قرعه ایران است که باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. در مرحله بعد بازی‌ها سخت تر خواهد شد زیرا تکلیف صعودکنندگان به جام جهانی در این مرحله مشخص می‌شود البته تیم ملی بازیکنان بزرگی دارد.

دژاگه با اشاره به تغییر نسل در فوتبال ملی ایران نیز افزود: تغییر نسل به معنای کنار گذاشتن یکباره تمام بازیکنان باتجربه از لیست نیست اما یک روز این تغییر نسل رخ خواهد داد و در دوره ما نیز اینگونه بود.

وی که سال‌ها در آلمان زندگی کرده در خصوص یورو ۲۰۲۴ اظهار داشت: به نظرم این دوره از رقابت‌ها بسیار جالب خواهد بود زیرا آلمان میزبان مسابقات است و این برای فوتبال ژرمن‌ها بسیار مهم است.در این تیم ستارگان خوبی نیز حضور دارند. تونی کروس یکی از بهترین ستاره‌ها است که به لیست ژرمن‌ها اضافه شد. با وجود اینکه اسکاتلند تیم خیلی خوبی دارد، فکر می‌کنم آلمان در دیدار افتتاحیه می‌تواند برنده شود.


نظر شما