شناسهٔ خبر: 67176952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۰ هکتار طرح زراعت چوب در خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد-ایرنا- مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای (۱۴۰۱ تاکنون) در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی مستثنیات استان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

مهدی علی آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: توزیع نهال رایگان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۱۹۰ هکتار و بخش خصوصی در سطح ۱۱۰ هکتار بین متقاضیان اجرای طرح زراعت چوب انجام شد.

وی افزود: بیشترین نهال گونه صنوبر به ترتیب در شهرستان های شیروان، اسفراین، فاروج و بجنورد بین متقاضیان توزیع شد.

مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ادامه داد: سال گذشته ۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح زراع چوب استان ابلاغ شد که این میزان اعتبار بسیار ناچیز و فقط برای اجرای ۲۰ هکتار کفایت می کند.

وی گفت: حفاظت از جنگل‌های طبیعی از مهم‌ترین اهداف توسعه زراعت چوب است که برای جلوگیری از نابودی جنگل‌های طبیعی اجرا می‌شود و چوب مورد نیاز کارخانجات و صنایع چوبی را تامین می کند.

به گزارش، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

نظر شما