شناسهٔ خبر: 67176333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ۲۰ طرح کشاورزی در رفسنجان

همزمان باهفته جهاد کشاورزی ۲۰ طرح کشاورزی در رفسنجان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

 

 
   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان طرح آبیاری تحت فشار در همت آباد آگاه با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال  که هفت میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات بلاعوض دولتی بوده است.

 با افتتاح طرح ایستگاه هواشناسی کشاورزی واقع در روستای قائمیه مجد بیش از ۱۰۰ کشاورز از طریق برنامه کابردی( اپلیکشن) این ایستگاه، داده های هواشناسی کشاورزی را رصد می کنند و این ایستگاه ۳۰۰ هکتار باغ پسته را زیر پوشش دارد.

 با اجرای طرح توسعه مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۲۵ هزار قطعه جوجه وهزینه بیش از ٧٠٠ میلیارد ریال ،ظرفیت تولید گوشت مرغ شهرستان سالانه ۱۰ درصد افزایش یافت.

 در طرح پرورش گاو شیری ۴۰ راس گاو شیری خریداری شده و اعتبار به کار رفته در ایجاد گاوداری و خرید گاوها ۳۰ میلیارد ریال بوده که هفت میلیارد ریال از این اعتبار به صورت تسهیلات در اختیار شخص قرار داده شده و سالانه در آن ۵۰۰ تن گوشت و شیر تولید می شود.

 طرح فرآوری و بسته‌بندی پسته و مغز پسته با اعتبار ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۴۴ میلیارد ریال آن با معرفی به بانک تسهیلات پرداخت شده است.

 در این طرح ۱۲ نفر به طور مستقیم و ۶۰ نفر هم غیر مستقیم مشغول به کار شده اند و تولیدات این مکان به کشورهایی همچون عراق صادر می شود.

 

 

نظر شما