شناسهٔ خبر: 67176195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از ۲۲ سال متوالی

آغاز حرکت بیست و سومین کاروان پیاده مشهد-کربلا

آیین بدرقه بیست و سومین کاروان پیاده مشهد - کربلا صبح جمعه همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، در محل مسجد بقیه الاعظم مشهد، با حضور اعضای کاروان و بدرقه‌کنندگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
آغاز حرکت بیست و سومین کاروان پیاده مشهد به کربلا
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، این کاروان پیاده پس از استماع سخنان تولیت آستان قدس رضوی، حرکت خود را از مشهد آغاز کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مروی امروز در جمع اعضای کاروان پیاده عازم کربلا گفت: ما باید از هر فرصتی برای شناخت ائمه اطهار (ع) استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: تشرف و زیارت این خاندان مطهر نیازمند مقدماتی است و کوله بار سفر شما باید لبریز و تکمیل از این مقدمات باشد.
 
تولیت آستان قدس رضوی، شناخت علی ابن موسی الرضا (ع) را مقدمه‌ای برای شناخت و سفر به کربلا دانست و تاکید کرد: تمام سعادت و خوشبختی ما در پیروی کردن از بزرگان دینمان است.
 
مسئول بیست و سومین کاروان پیاده مشهد به کربلا هم در خصوص حرکت کاروان گفت: این کاروان از سال ۱۳۸۰ هر ساله قبل از ماه محرم، حرکت خود را به سمت کربلا آغاز می‌کند و امسال هم حدود ۱۲۰ نفر ازشهر‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، کرمانشاه، بوشهر، گلستان و مازندران برای شرکت در این کاروان، به مشهد آمده اند.
 
حقیر پور، یکی از اهداف حرکت این کاروان را اشاعه فرهنگ حسینی در سطح جامعه و انجام زیارت به نیابت از شهید جمهور، آیت الله رئیسی و همراهانش ذکر کرد.
 
وی ادامه داد: اعضای این کاروان در سنین ۱۰ تا ۸۶ ساله در مدت ۷۲ روز، مسیری حدود دو هزار و ۶۰۰ کیلومتری را از مشهد تا کربلا، طی و از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند.
 
این مسئول بیان کرد: رفت و برگشت کاروان  ۸۰ روز به طول می‌انجامد و تا اربعین در کربلا حضور دارند و در روز پایانی ماه صفر و همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) وارد مشهد شده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

نظر شما