شناسهٔ خبر: 67175225 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"تیس" نقطه آغاز اجرای سکونتگاه‌های ساحلی ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که فعالیت‌های عمرانی شهر جدید تیس رونق گرفته از برنامه بهره‌برداری برخی پروژه‌های این شهر تا پایان تیر ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید غفوری با بیان اینکه شهر جدید تیس نقطه آغازی بر اجرای سکونتگاه‌های ساحلی است، اظهار کرد: واحدهای مسکونی ویلایی در قطعات 1000 متری با 270 متر زیربنا به تعداد 8 قطعه تجهیز و مبلمان شده است.

وی افزود: در وضعیت فعلی 3 قطعه از این قطعات به صورت کامل تجهیز و مبلمان شده و طراحی آن با الگوی مدرن و در عین حال بومی و سازگار با اقلیم، نمونه‌ای جذاب از اولین ساختمان مسکونی در این شهر گردشگری ساحلی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با حضور 10 پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال، 50 واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلان غیر مستقیم، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان بلوچستان تبدیل شده و به خوبی پرچمداری سکونتگاه های جدید ساحلی را عهده‌دار است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران یادآور شد: برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این پروژه بزرگ و ریزپروژه‌های عملیاتی این شهر جدید ساحلی، شامل زیرساخت‌های انرژی، بلوارها و معابر شهری، دروازه ورودی، مبلمان و اثاثه شهری، پوشش گیاهی، روشنایی مسیرها و مراکز تفریحی و ورزشی به گونه ای است، که تا نیمه اول مردادماه سال جاری بخش زیادی از آنها به بهره برداری خواهد رسید.

وی توضیح داد: در گام اول برگزاری رویدادها و فستیوال های ورزشی ساحلی شامل فوتبال و والیبال ساحلی، برگزاری دو ماراتن ساحلی و موج سواری در دستور کار قرار دارد که منطبق بر رژیم اقلیمی منطقه و سیستم تابستانی موسمی و روزهای نسبتاً خنک تر در مرداده ماه برگزار خواهد شد. 

غفوری تصریح کرد: با تمرکز براین شهر جدید به عنوان یکی از شهرهای جدید ساحلی، پیشرفتی چشمگیر در عملیات اجرایی و همچنین اشتغال زایی و ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی در منطقه چابهار حاصل شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما