شناسهٔ خبر: 67174467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارزش تولیدات کشاورزی استان مرکزی ۱۰۰ همت برآورد می‌شود

اراک - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولیدات بخش کشاورزی استان بیش از سه میلیون تن به ارزش حدود ۱۰۰ همت است.

صاحب‌خبر -

«حمیدرضا کتان‌فروش» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: سال ۱۴۰۰ میزان تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی استان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، سال ۱۴۰۱ حدود هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال و سال گذشته چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال بود.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان نیز در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۶ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال، سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۱ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال و سال گذشته ۸۵ هزار میلیارد ریال بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص اشتغالزایی بخش کشاورزی استان مرکزی نیز تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۵۷۹ اشتغال، سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۸۳۷ اشتغال و سال گذشته تعداد هزار و ۴۷۸ اشتغال در استان ایجاد شد.

کتان‌فروش در رابطه با اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که سال ۱۴۰۲ عملیاتی شده است، گفت: در بانک کشاورزی ۲ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال سهمیه ابلاغی بوده که تاکنون ۵۹ فقره برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ حدود هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال ارائه و جذب اعتبار شده است.

وی ادامه داد: ۱۱۸ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی بانک توسعه تعاون بوده که در مجموع سه فقره طرح با اعتبار ۱۰۶ میلیارد ریال ارائه و جذب اعتبار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ۵۸ میلیارد ریال نیز مربوط به صندوق کارآفرینی امید بود که از این میزان ۷۸ میلیارد ریال برای ۱۰ فقره طرح جذب اعتبار شده است.

کتان‌فروش با تاکید بر این نکته که اقدامات موثری در دولت سیزدهم برای بخش کشاورزی از جمله تامین سرمایه این بخش انجام شده است، خاطر نشان کرد: نیاز کشاورزی استان باتوجه به ارزش تولیدات این بخش بیش از اعتبارات مذکور است و باید نگاه ویژه در برنامه هفتم توسعه به این بخش شود.

وی اظهار کرد: میزان تولید بخش کشاورزی در کنار تجهیزات، منابع، ساختارها و زیرساخت‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این بخش زیاد است و با در نظر گرفتن حمایت مالی باید از این بخش که در واقع امنیت غذایی کشور است حفاظت شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

نظر شما