شناسهٔ خبر: 67173747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معرفی 13 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی برتر جوانی جمعیت؛

تقدیر وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی فسا در کسب رتبه هشتم و مدال برنز برنامه جوانی جمعیت

در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، برترین های جوانی جمعیت معرفی و با حضور وزیر بهداشت از دکتر رضاییان رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا در کسب رتبه هشتم و دریافت مدال برنز و 12 دانشگاه و دانشکده برتر دیگر تقدیر گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا فسا ،رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت در وزارت بهداشت و زیرمجموعه آن گفت: امسال برای دومین بار در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی از برترین های جوانی جمعیت تجلیل شد.

دکتر صابر جباری فاروجی با اشاره به عملکرد مناسب در راستای اجرای این قانون افزود: دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، کاشان و تهران حائز رتبه عالی یا مدال طلا و دانشگاه های علوم پزشکی شهرکرد، قم، گناباد و کرمانشاه نیز حائز رتبه خیلی خوب یا مدال نقره شدند .

وی اضافه کرد: دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیشابور، دزفول، خلخال، تربت حیدریه و فسا نیز رتبه خوب یا مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: وزیر بهداشت از ابتدای اجرای قانون جمعیت همواره بر تشویق نیروهای بهداشتی که در این زمینه فعالیت داشته و عملکرد مطلوبی داشته اند، تاکید دارد که در مراسم روز گذشته نیز 4 بهورز و مراقب سلامت که بهترین عملکرد را داشته اند، مورد تشویق واقع شدند.

دکتر جباری در ادامه به ذکر اسامی نیروهای بهداشتی فعال در زمینه جوانی جمعیت پرداخت و افزود: فرشته جهانی، مراقب سلامت پایگاه سلامت امام سجاد(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان، مریم جوشنی تیزکانلو، بهورز خانه بهداشت کشف دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حمیده عبداللهی، مراقب سلامت مرکز جامع خدمات سلامت رضوی دانشگاه علوم پزشکی قم و زهره نصرالله نژاد، مراقب سلامت پایگاه سلامت دکتر هادیان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه در کشور برتر بودند که یکی از آنها با حضور در مراسم، لوح و جایزه خود را از وزیر بهداشت دریافت کرد.

وی تاکید کرد: شاخص های معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای انتخاب نیروهای بهداشت فعال در زمینه جوانی جمعیت شامل تعداد مشاوره های فرزندآوری در سال های 1401 و 1402، موالید حاصل از مشاوره های انجام شده و تعداد مادران باردار تحت پوشش این نیروها بوده است./ وبدا

نظر شما