شناسهٔ خبر: 67173707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

یمن ۳ کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داد

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن پنجشنبه شب تأیید کرد که ارتش این کشور در ۲۴ ساعت گذشته سه عملیات نظامی علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش سریع، در عملیات نخست، نیروهای یمنی در دریای عرب، کشتی «Verbena» را هدف قرار دادند که آتش گرفت و به شدت آسیب دید.

نیروهای ارتش یمن در عملیات‌ بعدی، کشتی‌های «Seaguardian» و «Athina» را در دریای سرخ هدف حملات خود قرار دادند.

به گفته سخنگوی ارتش یمن، این دو عملیات اخیر، با موشک‌های بالستیک و پهپاد صورت گرفت که با موفقیت، به هدف رسید.

براساس گزارش سریع، در عملیات نخست، نیروهای یمنی در دریای عرب، کشتی «Verbena» را هدف قرار دادند که آتش گرفت و به شدت آسیب دید.  نیروهای ارتش یمن در عملیات‌ بعدی، کشتی‌های «Seaguardian» و «Athina» را در دریای سرخ هدف حملات خود قرار دادند.  به گفته سخنگوی ار

آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی ادعا کرد که از زمان آغاز جنگ غزه، حملات حوثی ها (انصارالله) در دریای سرخ بر ۶۵ کشور تأثیر گذاشته است.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی جدید ادعا کرد که حوثی‌های یمن (انصارالله) از ۱۹ نوامبر ده‌ها حمله به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا، ائتلاف و کشتی های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند.

در این گزارش آمده است: «حوثی‌ها ده‌ها حمله علیه کشتی‌های تجاری انجام داده‌اند و به درخواست های سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی که خواستار پایان دادن به حملات دریایی این گروه هستند، توجه نکرده‌اند.»

این گزارش افزود: حمل و نقل کانتینری در دریای سرخ از دسامبر ۲۰۲۳ تا کنون ۹۰ درصد کاهش یافته است و حداقل ۶۵ کشور تحت تأثیر این حملات قرار گرفته اند.

علاوه بر این، حداقل ۲۹ شرکت کشتیرانی و انرژی مسیرهای خود را در نتیجه این حملات تغییر داده اند.

در پایان این گزارش آمده است: مسیرهای کشتیرانی جایگزین در اطراف آفریقا، حدود یازده هزار مایل دریایی، ۱ تا ۲ هفته زمان حمل و نقل و تقریباً ۱ میلیون دلار هزینه سوخت برای هر سفر اضافه می کند.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات فقط دفاعی است.

نظر شما