شناسهٔ خبر: 67163350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آمریکا اصابت موشک یمن به کشتی «تیوتِر» را تایید کرد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که موتورخانه یک کشتی پس از برخورد شناور بدون سرنشین (شهپاد) ارتش یمن، آسیب دید.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: ارتش آمریکا بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای عملیات مشترک نیرو‌های یمنی با مقاومت عراق علیه کشتی‌ها و اهداف مرتبط با رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

به گزارش فارس، فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) گفت که موتورخانه یک کشتی پس از برخورد شناور بدون سرنشین (شهپاد) ارتش یمن، آسیب دید.

در این بیانیه ادعا شده است: «رفتار حوثی‌ها ثبات منطقه را تهدید می‌کند و کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن را به خطر می‌اندازد». سنتکام برای حفظ آبروی ریخته‌شده در برابر عملیات‌های ارتش یمن، مدعی شد: «ما پهپادی را که حوثی‌ها به سمت دریای سرخ پرتاب کردند، منهدم کردیم.

حوثی‌ها دو موشک بالستیک ضد کشتی را بدون خسارت جانی یا مادی شلیک کردند». ارتش آمریکا همچنین درباره تجاوز نظامی ساعتی پیش به خاک یمن نیز ادعا کرد: «۳ سکوی پرتاب موشک کروز ضد کشتی را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردیم».

شامگاه چهارشنبه بود که «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: «ما عملیات نظامی ویژه‌ای در دریای سرخ با استفاده از قایق‌های بدون سرنشین علیه کشتی تیوتِر انجام دادیم».

نیرو‌های مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیرو‌های مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

نظر شما