شناسهٔ خبر: 67173486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بازی‌های رایانه‌ای در صدر آسیب‌های فرهنگی قرار دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بازی‌های رایانه‌ای باعث سلطه فرهنگی بیگانه بر انسان می‌شود و در صدر آسی‎ب‌های فرهنگی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اعظم روانشاد امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در لرستان اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‌‎ها می‌‎تواند منجر به کم شدن فاصله بین فرزندان و والدین شود.

 

وی افزود: بازی‌های رایانه‌‎ای در خلال زمان ممکن است باعث سلطه فرهنگی بیگانه بر انسان شود برای همین باید در اولویت آسیب‌زدایی فرهنگی قرار گیرند و این رویداد می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

 

وی به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است اشاره کرد و با بیان اینکه بازی‎های رایانه‌‎ای می‎‌توانند در رشد اقتصاد فرهنگ و هنر نیز موثر باشند، گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی روی این موضوع باید اهمیت زیادی داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال این مهم جزو اولویت‎‌های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار گرفته است، افزود: باید روی آسیب‌های اجتماعی بازی‌های رایانه‌‎ای بیشتر کار کنیم و جامعه هدف شناسایی شود.

 

روانشاد بیان کرد: هر ابزاری که باعث انتقال پیام فرهنگی به جامعه باشد از اهمیت بالایی برخوردار است و برای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان می‌توان از فرصت اعیادی مانند قربان تا غدیر بهره برد.

نظر شما