شناسهٔ خبر: 67173414 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۴ خرداد ۱۳۸۰: اسرائیل و فلسطین پیشنهاد آتش‌بس را پذیرفتند

خاطرات هاشمی رفسنجانی: امروز اعلام شد که اسراییل و فلسطین، پیشنهاد آتش‌بس هیأت [بین‌المللی‌حقیقت‌یاب]را پذیرفته‌اند و اسراییل، دستور عقب‌نشینى به نیروهایش داده و مردم فلسطین، علیه آن تظاهرات‌کردند، ولى به‌خاطر بروز چند برخورد، اسراییل دستور توقف فرمان عقب‌نشینى را داده و تردید جدى در اجراى تفاهم پیش‌آمده است. در لبنان، حزب‌الله به سوى هواپیماهاى متجاوز اسراییل، براى اولین بار، موشک زمین به هوا پرتاب کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۲۴ خرداد ۱۳۸۰:صبح براى همایش میثاق ۶ به [سالن شهید افراسیابی در]ورزشگاه شیرودى رفتیم؛ برنامه‌اى است که از سال ۱۳۷۵ براى اوقات فراغت جوانان، در تابستان شروع شده و معمولاً هرسال بیش از دو میلیون نفر را براى آموزش و پرورش و تفریح نوجوانان، تحت‌پوشش مى‌گیرند. برنامه نمایش ورزش تکواندو ارایه دادند. سردار [سیدمحمد]حجازى، [فرمانده نیروی مقاومت بسیج]خیرمقدم گفت و گزارش داد. من هم صحبت مفصلى دربارة اهمیت توجه به نیاز‌های جوانان و مراعات اعتدال و خوددارى از سختگیرى و خشکى و خطر انحراف جوانان با برنامه‌هاى استکبار در صورت عدم توجه ما داشتم. 

به منزل برگشتم. تا شب وقت به مطالعه گذشت. دیشب همشیره صدیقه با فرزندش على و مهدیه آمدند. على از برنامه مدارس طلاب رفسنجان و کرمان و از تأثیر مثبت موزه ریاست‌جمهوری و مجموعه فرهنگی در رفسنجان براى مردم و بازدیدکننده فراوان آن گفت. 

امروز اعلام شد که اسراییل و فلسطین، پیشنهاد آتش‌بس هیأت [بین‌المللی‌حقیقت‌یاب]را پذیرفته‌اند و اسراییل، دستور عقب‌نشینى به نیروهایش داده و مردم فلسطین، علیه آن تظاهرات‌کردند، ولى به‌خاطر بروز چند برخورد، اسراییل دستور توقف فرمان عقب‌نشینى را داده و تردید جدى در اجراى تفاهم پیش‌آمده است. در لبنان، حزب‌الله به سوى هواپیماهاى متجاوز اسراییل، براى اولین بار، موشک زمین به هوا پرتاب کرده است. 

[جرج بوش]، رییس‌جمهور آمریکا به اروپا آمده؛ در بروکسل، [پایتخت بلژیک]، مردم علیه او تظاهرات‌کرده‌اند و در مورد طرح ضدموشک آمریکا و نیز کناره‌گیرى آمریکا از پیمان کیوتو، اختلاف‌شان حل نشده است. 

اختلاف‌نظر در مجلس، به خاطر عدم تطبیق عدد آرا با تعداد حاضران، اختلاف پیش آورده و طرفداران مجمع روحانیون مبارز، مدعى تقلب مشارکتی‌ها و انداختن رأى شده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما