شناسهٔ خبر: 67173141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یوکسک‌آوا ترکیه:

خط هوایی بین ارومیه و یوکسک‌آوای ترکیه ایجاد شود

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یوکسک‌آوا ترکیه با توجه به ضرورت ایجادخط هوایی بین ارومیه و شهر یوکسک‌آوا ترکیه گفت: اگر تعداد این پروازها افزایش یابد تورهای گردشگری ترکیه برای اقامت ارومیه را انتخاب کرده و این شهر تبدیل به یک کریدور مهم بین ترکیه و ایران خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صالح اؤزدمیر امروز _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از مهمان‌نوازی مردم استان اظهار کرد: یوکسک‌آوا دارای ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی خوبی بوده و در سال‌های اخیر اقدامات مهمی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن انجام شده است.

وی افزود: فرودگاه یوکسک‌آوا در نزدیکی مرز ایران یک ظرفیت بی‌نظیر است که در صورت برقراری خط هوایی بین ارومیه و یوکسک‌آوا شاهد افزایش تعداد مسافران شده و در زمان نیز صرفه‌جویی خواهد شد که این امر نیز نیازمند برنامه‌ریزی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یوکسک‌آوا ترکیه گفت: متأسفانه برخلاف تبریز، تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه به ترکیه خیلی کم است که پاسخگوی نیازهای گردشگری این شهر نیست اگر تعداد این پروازها افزایش یابد تورهای گردشگری ترکیه برای اقامت ارومیه را انتخاب کرده و این شهر تبدیل به یک کریدور مهم بین ترکیه و ایران خواهد شد.

اؤزدمیر با ابراز گله‌مندی از طولانی بودن بروکراسی اداری در مرز سرو خواستار حل این موضوع شد چرا که این امر موجب ناراحتی و فراری شدن گردشگران می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران بهشت گردشگری دنیا است که در صورت حل شدن برخی مشکلات در پایانه‌های مرزی سالانه میلیون‌ها گردشگر می‌تواند از آن بازدید کنند.

نظر شما