شناسهٔ خبر: 67172909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جلیلی: یکی از الگوهای ما در انضباط مالی امیرکبیر است

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ویژگی های استان اراک، گفت: یکی الگوهای ما در انضباط مالی امیرکبیر است. کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ویژگی های استان اراک، گفت: یکی الگوهای ما در انضباط مالی امیرکبیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه در جمع هوادارانش در مصلی اراک، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام اظهار داشت: استان اراک برای مردم ما یک استان پرافتخار است و بزرگترین افتخار قرن و ملت و امت اسلامی این است که امام بزرگوار ما از این استان بود.

وی افزود: استان اراک استانی است که وقتی تاریخ را می‌خوانیم افتخار می‌کنیم به شخصیتی مثل امیرکبیر که از این استان است. یکی از الگوهای ما در انضباط مالی یکی از الگوهای ما امیرکبیر است و وقتی صحبت می‌کنیم از اینکه می‌شود دستاوردهای بزرگی به دست آورد شاهد مثال آن امیرکبیر است و امیرکبیر در کمتر از سه سال نشان داد که می‌توان موفقیت‌های بزرگ را رقم زد.

جلیلی ادامه داد: استان مرکزی خاستگاه بسیاری از مراجع و دانشمندان ما و بزرگانی مثل امیرکبیر بوده است و این برای ما موجب افتخار است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینجا جمع شده‌ایم چون امشب صحبت از انتخابی است که بیش از اینکه انتخاب یک فرد باشد انتخاب یک مسیر است. حرکت ارزشمند این استان این بود که وقتی شهید عزیز ما آقای رئیسی به اینجا آمد آن استقبال و حرکت‌ها و کارخانجات شما را دید قولی به شما داد. در کارخانه هپکو که حضور داشتم دیدم که چگونه کارگران و خانواده‌های هپکو در سوگ شهید رئیسی در این کارخانه حاضر شده بودند.

وی افزود: امروز صحبت از یک انتخاب است و یکی از تلخ‌ترین خاطرات من روزی بود که عزیزانی از هپکو به تهران آمدند و در دفتر من آنچه در هپکو می‌گذشت را بیان کردند. می‌گفتند ما در کارخانه‌ای هستیم که در سال ۸۶ ۱۸۰۰ ماشین آلات سنگین راهسازی تولید می‌کردیم ولی اکنون تولید ما به صفر رسیده است و کارگران ما چند ماه از حقوق نمی‌گیرند. عوارض تلخ این اتفاق همچون طلاق‌هایی بود که شکل گرفته بود ولی خاطره شیرین این بود که یک ساعت پیش که در هپکو حضور داشتم همان عزیزی که چند سال پیش می‌خواست خودکشی کند را دیدم که امروز حال خوب خود را مدیون شهید رئیسی است.

جلیلی با تاکید بر اینکه ما امروز در یک نقطه مهم برای یک انتخاب هستیم، تصریح کرد: ۸ سال گفتند که ما در روابط خارجی برنامه‌هایی پیگیری می‌کنیم که مشکلات اقتصادی کشور حل شود ولی دلار ۲۵۰۰ تومان چندین برابر شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی با دنیا روابط داشت ولی روابط را به دو سه کشور مختصر نکرد و گفت با همه ۲۰۰ کشور دنیا باید ارتباط برقرار کنیم.

جلیلی افزود: همان کسانی که زمانی می‌گفتند ما نمی‌توانیم بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم شهید رئیسی در سه سال نشان داد که ما مشکلی برای فروش نفت نداریم و می‌توانیم بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت بفروشیم. نتیجه آنطور شد که صاحبان راهبرد فشار حداکثری اذعان کردند که فشار حداکثری شکست خورده است.

وی افزود: باید بدانیم الان در چه نقطه‌ای هستیم. روند تحولات جهانی طبق اظهارات دشمنان ما به گونه‌ای پیشرفته است که قدرت ایران که پشتوانه او خدا و ملت ایران است ارتقا یافته و ایران امروز یک عنصر تاثیر گذار در منطقه و جهان است.

جلیلی با بیان اینکه برخی از فرصت‌های کنونی هر ۱۰۰ سال یک بار رخ می‌دهد تصریح کرد: در درون کشور فرصت‌های فراوان داریم و خداوند همه نعمت‌هایی که به همه کشورهای جهان اعم از نفت، گردشگری، جنگل، ساحل و... داده است و علاوه بر آن ما نیروی جوان متخصص و تحصیل کرده داریم.

وی گفت: شعار ما عصاره برنامه‌ای است که طی ۱۱ سال گذشته با استفاده از تجربیات اقشار مختلف مردم اعم از متخصصان و همچنین بیش از ۱۴۰ سفر به اقصی نقاط کشور به دست آمده است. امروز یک جا فرصت داریم و لازمه یک جهان فرصت این است که باید ثمره و نتیجه آن یک ایران جهش باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از فرصت‌ها با شعار در نمی‌آید بلکه برنامه می‌خواهد تصریح کرد: فردای انتخابات ریاست جمهوری باید شروع این برنامه و شروع ادامه راه ناتمام شهید عزیز ما رئیسی باشد. باید با قدرت به جهان نشان داده شود که اگر امروز ملت یک جهان فرصت دارند با آن یک ایران جهش ایجاد می‌کند. این کار بزرگ وقتی صورت می‌گیرد که هر ایرانی به تناسب استعداد و توانایی‌اش یک نقش پرشکوه را ایفا کند.

جلیلی افزود: مدیرعامل هپکو قبل از اینکه در این جمع حاضر شوم می‌گفت می‌توانیم هپکو را به ۲۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی برسانیم. در دو سال گذشته که شهید رئیسی فرصت را در اختیار کارگران هپکو قرار داد همه دیدیم که چگونه توانستند نقش پرشکوه خود را ایفا کنند و این توانمندی می‌تواند تکثیر شود.

وی ادامه داد: دولت نقش آفرین هم برای خود و هم برای تک تک شهروندان فرصت می‌آفریند تا هزاران شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر ۱۰ مجموعه مثل ستاره خلیج فارس داشته باشیم دیگر نیازی به صادرات بنزین نداریم بلکه بنزین وارد می‌کنیم و تبدیل به میلیون‌ها دلار ارزآوری می‌کنیم، گفت: این در حالیست که عده‌ای معتقدند اصلاً ما نیازی به پالایشگاه نداریم و می‌گفتند اداره کشور سخت است چون فلان توافق و کنوانسیون اجرا نشد و این انتخابی است که پیش روی مردم ایران است.

وی افزود: زمانی در قبل از انقلاب می‌گفتند که باید علما و روحانیون تعهد بدهند که چیزی علیه رژیم صهیونیستی نگویند؛ ولی امروز از این کشور به دلیل کوچکترین جسارتی که علیه کشور ما شد از این کشور صدها موشک به درون رژیم صهیونیستی فرستاده می‌شود و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:  امروز دعوای ما با آمریکا بر سر قله‌هاست و امروز در عرصه‌های مختلف ایران در قله‌ها حرکت می‌کند و قله‌های دانش و فناوری را فتح کرده است.

وی با بیان اینکه امروز اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم ممکن است در آینده تبدیل به چالش شوند گفت: اگر روی نیروی جوان متخصصی که امروز در کشور دارد سرمایه‌گذاری نکنیم فردا این فرصت از دست خواهد رفت.

جلیلی افزود: روسای جمهور آمریکا در ۱۰ سال گذشته در سه سند امنیت ملی بیان می‌کنند که ما باید فاصله علمی و قدرتی که امروز داریم با سایرین تا صد سال آینده باقی بماند. آنها با ملتی مواجه هستند که پیشرفت می‌کنند و درصدد افزایش قدرت خود هستند.

وی با بیان اینکه بعضی اوقات اگر مسیر و انتخاب و تصمیمی را به موقع و در زمان خود مورد توجه قرار ندهیم نه تنها ۴ سال بلکه ۴۰ سال عقب می‌افتیم اظهار داشت: این انتخاب‌ها نشان می‌دهد که باید حرکتی درخور ملت ایران داشته باشیم. ضعف را با ضعف نمی‌توان برطرف کرد بلکه باید ضعف با نقاط قوت برطرف شود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با رفع مشکل اشتغال و ارزآوری بسیاری از مشکلات حل می‌شود گفت: اگر ما در حوزه‌های تحریم شده‌ای چون دفاعی پیشرفت کرده‌ایم قطعاً می‌توانیم در حوزه‌هایی مثل خودروسازی نیز به همان میزان پیشرفت داشته باشیم.

انتهای پیام 

نظر شما