شناسهٔ خبر: 67172781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

والدین دانش‌آموزان باید جزو جامعه مخاطب آموزش و پرورش قرار گیرند

علی مهدوی‌خواه گفت: والدین از عناصر بسیار تاثیرگذار در تعلیم و تربیت هستند؛ بر همین اساس باید در جامعه مخاطب آموزش و پرورش قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «علی مهدوی‌خواه» معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در نشست خبری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور و یادبود شهدای خدمت که امروز (پنجشنبه)، در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خراسان رضوی مفتخر است که برای نهمین دوره، میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور باشد. این مسابقات فراز و فرودهای بسیاری داشته و تغییرات زیادی یافته است. 

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر از فرهنگیان برگزیده شده‌اند و به مرحله نهایی مسابقات راه‌یافته‌اند. ۱۰ کمیته‌ برای مقدمات این مسابقات پیش‌بینی شده‌اند چراکه نگاه ما به مجموعه فرهنگیان مشهدی نگاه زائران علی‌‌ابن موسی الرضا (ع) است، به همین دلیل لازم است که تکریم این افراد به بهترین شکل صورت گیرد. لذا کمیته‌هایی که برای این مسابقه تدارک دیده شده که شامل کمیته فنی، فرهنگی، فوق‌برنامه، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و داوران و دیگر کمیته‌ها برای برگزاری بوده است. 

مهدوی‌خواه در خصوص رویکردها و جریان‌های قرآنی خراسان رضوی گفت: رویکردها و جریان‌های قرآنی که در استان خراسان رضوی وجود دارد، در سه دسته مخاطب تعریف شده است که شامل دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین است، زیرا والدین هم عناصر بسیار تاثیرگذاری در تعلیم و تربیت هستند و باید در جامعه مخاطب آموزش و پرورش قرار گیرند. 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در توضیح این رویکردها، تصریح کرد: برای دانش‌آموزان طرح‌های متعددی از جمله تقویت حفظ قرآن کریم که در قالب طرح‌های مختلف از جمله طرح «حافظ قرآن‌ شو» صورت گرفته، اجرا شده است. این طرح با ویژگی‌هایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کرده‌اند. برای فرهنگیان طرح روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در قالب طرح «شهید عاصمی» درنظر گرفته شده است که حدود شش هزار نفر در سراسر خراسان رضوی در این طرح شرکت کرده‌اند. همچنین برای والدین نیز طرح‌های بسیاری برای توانمندسازی آن‌ها در محوریت قرآن برگزار شده است. در تلاش هستیم که با کمک از جامعه مخاطب یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در استان خراسان رضوی دارا هستیم، با تاکید و تقویت والدین و با رهنمودهای فرهنگیان اقدامات مطلوبی را رقم بزنیم و در رشد فرهنگی و قرآنی دانش‌آموزان تاثیرگذار باشیم. 

وی ابراز داشت: بعد از این رویداد، رویدادهای دیگری در دستور کار قرار دارد که شامل مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان می‌شود که به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد. 

مهدوی‌خواه تأکید کرد: شهید جمهور در توسعه و ترویج فرهنگ و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی قدم‌های بسیار جدی برداشتند و بسیار تاثیرگذار بودند، که امیدوار هستیم بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما