شناسهٔ خبر: 67171582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: رییس‌جمهور شهید گام‌های بلندی برای تقویت تعاملات منطقه‌ای برداشت

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس‌جمهور شهید گام‌های بلندی برای تعاملات منطقه‌ای از شانگهای تا بریکس برداشته است که این مسیر باید ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز پنجشنبه در نشست تخصصی فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری با سفیر ژاپن تاکید کرد: تحریم‌ها زشت‌ترین ابزار غیرانسانی است که قدرت‌های ظالم علیه ملت‌های آزاده استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به محترم بودن دولت و ملت ژاپن برای دولت و ملت ایران افزود: ملت ما همواره از ژاپن به‌ علت خصیصه‌های تلاش‌گری، تخصص و دانش به نیکی یاد کرده‌اند.

راستینه تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد روند عبور از تحریم‌های یک‌جانبه غیرقابل‌قبول و ضدحقوق بشری علیه ایران آغاز شده است؛ گام‌های بلند رییس‌جمهور شهید برای تعاملات منطقه‌ای از پیمان شانگهای تا بریکس نتیجه بخش بود؛ ما شرایط خوبی برای افزایش تعاملات اقتصادی با ژاپن داریم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می‌توان یک خط صادراتی برای محصولات غذایی باکیفیت و ارگانیک تولیدی در چهارمحال و بختیاری برای صادرات به ژاپن فراهم کرد؛ پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ژاپن برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بین ۲ کشور در عرصه بازرگانی براساس ظرفیت‌ها، استعدادها و فرصت‌های متقابل بسته شود.

راستینه به اهدای یک‌دستگاه ام. آر. آی. (MRI) از سوی ژاپن به بیمارستان هاجر شهرکرد در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: این مهم نشان داد تحریم‌های یک‌جانبه کشورهای ظالم باید از بین برود چرا که عملکرد مستقل کشورها می‌تواند منجر به توسعه شود.

به گزارش ایرنا، سفیر ژاپن در ایران روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری به‌منظور پیگیری نحوه نصب و خدمات‌رسانی یک دستگاه ام. آر. آی. (MRI) اهدایی این کشور از بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد دیدن کرد.
شهریورماه سال گذشته یک دستگاه ام. آر. آی. (MRI) از سوی کشور ژاپن و از طریق سازمان بهداشت جهانی (WOT) به استان چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

نظر شما