شناسهٔ خبر: 67170224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور فتاح؛

۵ داروی ضد سرطان در رشت رونمایی شد

طاهره رفعتی

با حضور رئیس ستاد فرمان اجرایی امام و استاندار گیلان در رشت، از پنج داروی ضد سرطان گروه سلامت و دارویی برکت رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی امروز، ۲۴ خردادماه در حاشیه رونمایی از پنج قلم داروی ضد سرطان که به همت گروه سلامت و دارویی برکت ستاد فرمان اجرایی امام و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در شهر صنعتی رشت انجام شد، یکی از مزیت های استان گیلان را در شهرک های صنعتی دانست و اظهار کرد: ظرفیت تولید دارو در شهرک های صنعتی گیلان وجود دارد.

۵ داروی ضد سرطان در رشت رونمایی شد

وی شرکت سبحان انکولوژی را یکی از تولیدکنندگان به نام در حوزه صنعت دارو دانست و افزود: امروز به دست جوانان نخبه و فارغ التحصیلان دانشگاهی که در حوزه دارو تحقیق و پژوهش کردند، این پنج دارو وارد خط تولید شده و ما را بی نیاز از کشورهای بیگانه کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به انحصار تولید برخی از داروهای حساس توسط چند کشور، تصریح کرد: نه تنها نیاز داخل را تامین می کنیم، بلکه آماده صادرات بخشی از تولیدات هستیم.

۵ داروی ضد سرطان در رشت رونمایی شد

عباسی، گیلان را بهره مند از نیروهای متخصص و جوان دانست و یادآور شد: داروهای تولید داخل با کمترین قیمت عرضه می شود و به دست مردم می رسد.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید دارو خودکفا شده ایم و بی نیاز از دشمنان هستیم، گفت: دولت سیزدهم بخشی از داروهای بیماران صعب العلاج را صد درصد تحت پوشش بیمه قرار داده و این اقدام با هدف کاهش فشار بر بیمارانی است که توان مالی پایین دارند.

۵ داروی ضد سرطان در رشت رونمایی شد

به گزارش ایسنا، این پنج دارو در درمان سرطان خون، سرطان ریه، سرطان پروستات، سرطان تخمدان و عفونت قارچی نقص ایمنی  کاربرد دارد.

انتهای پیام

نظر شما