شناسهٔ خبر: 67170011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در گفتگو با بسیج:

گفتمان نظام آموزشی باید تحولی شود+عکس

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در افتتاحیه دوره ملّی صراط در مشهد اظهار کرد: گفتمان تحول در آموزش باید گفتمان غالب در نظام آموزشی کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد مقدس، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور اظهار داشت: دیپلماسی آموزشی در پس از انقلاب سال‌ها مورد غفلت واقع شده و ما به دنبال فعال کردن این فضا و گفت‌و‌گو به کمک خود جامعه معلمی هستیم و اصرار داریم این مهم به پیشرانی معلمان رخ دهد. 

 سجاد صدیقی عنوان کرد: تمدن غرب در طراحی هایش هیچگاه خود را متوقف به یک نگاه بومی، محلی و منطقه‌ای نکرد و آنچه طراحی کرد نسخه ای برای کل دنیا است که از ارتباطات غرب با دنیا در این ۲۰۰ سال‌ چیزی غیر این فهم نمی‌شود.

 وی در مقابل به رابطه انقلاب اسلامی با دیگران در حوزه بین المللی منطقه اشاره کرد و توضیح داد: در همین رابطه حضرت امام خمینی (ره) این مرد بزرگ اتفاقات بین‌المللی را به درستی فهم کردند داشتند و انقلاب اسلامی را بومی و منطقه‌ای ندیدند بلکه با انقلاب جهانی فکر کردند و این عمق درک امام بزرگوار را از روابط بین الملل می رساند.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی امام (ره) تکلیف خاص بر دوش معلمان گذاشت و فرمودند معلمان باید نبی باشی و معلم وقتی جایگاه شعلی خود را معادل معلمی و نقش انبیا می‌بیند یک مفهوم جدید زایش می‌شود. 

 وی با اشاره به اقدامات آینده معلمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فعل و عمل معلم باید ابعاد جهانی پیدا کند چرا که همه‌ی معلم‌ها دعوت به یک اتفاق بزرگ و نقش انبیایی شده‌اند و این حقیقت یک معلم جهان وطن است. 

گفتنی است در این مراسم پوستر معلم جهان‌وطن با محوریت شخصیت شهید امیرعبدالهیان توسط خانواده معظم شهید رونمایی شد.

خبرنگار | سید سبحان نعمتی

نظر شما