شناسهٔ خبر: 67169315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه الغدیر یزد:

فرهنگ‌سازی، گفتمان‌‌سازی، بیان مسائل نظام از جمله مسئولیت‌های مداحان است

سردار حسین زارع‌کمالی در همایش «اذن خدمت» ویژه خادمین هیئات مذهبی حسینیه ایران که در مشهد مقدس برگزار شد،گفت: فرهنگ‌سازی، گفتمان‌‌سازی، بیان مسائل نظام از جمله مسئولیت‌های مداحان است.

صاحب‌خبر -

fبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی در همایش «اذن خدمت» ویژه خادمین هیئات مذهبی حسینیه ایران که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: مداحان از ظرفیت و فرصت خوبی برخوردارند که باید قدردان این نعمت بوده و به درستی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مداحان و سخنرانان وظیفه سنگینی بر دوش دارند، ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی که به راه انداخته است، تلاش می‌کند تا به ایران ضربه وارد کند. انجام فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار و معرفی سیره و راه اهل‌بیت (ع) به‌منظور زمینه‌سازی ظهور منجی بشریت، در برابر این هجمه‌های دشمن کاری بس سنگین است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اينکه قطعا خداوند متعال در برابر انجام مسئولیت سنگینی که بر دوش مداحان قرار دارد، پاداش و اجری عظیم قرار داده است، تصریح کرد: ضرورت دارد مداحان، سخنرانان، شاعران و دیگر کسانی که در دستگاه اهل‌بیت (ع) فعالیت دارند، ثابت قدم بوده و باید تلاش کنیم تا همه افراد جامعه بندگی خدا را پیشه کنند.

وی گفت: مداحان باید به نقش تربیتی خود در جامعه آگاه بوده و بدانند که در سایه سوق دادن افراد به مسیر سعادت و تکامل، می‌توانند سعادت اخروی را برای خود خریداری کنند.

زارع‌کمالی ادامه داد: مداحان می‌توانند با جاذبه و یا دافعه‌ای که از خود نشان می‌دهند، مسیر و باور نسل جوان را تغییر دهند. مداح باید با منش و رفتار جاذب خود جوانان را از چنگال فضای مجازی و توطئه‌ای که در پشت آن خوابیده است، بیرون کشیده و با روایتگری از دین و انقلاب، آنان  را به سوی رشد فردی و اجتماعی سوق دهند.

وی با تاکید بر ضرورت حساسیت و دقت بالای مداحان در آنچه که می‌گویند، ادامه داد: مداح باید در مورد اهل بیت علیهم‌السلام آنچه را بر زبان می‌آورد، به گونه‌ای تحقیق و بررسی کند که در برابر ائمه اطهار سربلند باشد. هدف افزودن معرفت نسبت به خدا و اهل‌بیت است.

این مقام مسئول گفت: گفتن از شکل و شمایل اهل بیت بر معرفت و بهتر زندگی کردن مردم تاثیری ندارد؛ بنا به گفته رهبر معظم انقلاب باید از اخلاق و سیره ائمه اطهار گفته شود تا معرفت افراد جامعه نسبت به آنها افزایش یابد.

وی اظهار کرد: پرداختن به هویت ایرانی از جمله مسئولیت‌های مداحان بوده که باید در برابر تلاش دشمن که در صدد هویت‌زدایی از جامعه ما است، انجام دهند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: خوشبختانه مردم استان دارالعباده یزد ارادت خاصی به ائمه اطهار دارند و به این سبب بنا به مناسبت‌ها در جای جای استان مراسم مذهبی برپا می‌کنند؛ این مجالس فرصتی برای سوق‌دهی جوانان به سبک و سیره ائمه اطهار است.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی، گفتمان‌‌سازی، بیان نظام مسائل از جمله مسئولیت‌های مداحان است.

زارع‌کمالی تصریح کرد: شرط خوب عمل کردن، دیدن نقشه‌های دشمن و فهم آن‌ها و در نهایت بلد بوده راه مقابله با آن است.

وی تاکید کرد: باید مواظب باشیم تا در روال انجام مسئولیت خود، با بازی در زمین دشمن، علیه اهل‌بیت کار نکنیم. طوری عمل کنیم که کار ما مورد سوء‌استفاده دشمن قرار نگیرد. نباید به دشمن اجازه سوءاستفاده دهیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به تمرکز دشمن برای به انحراف کشاندن مراسم عزاداری عنوان کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند چه برنامه‌هایی برای دین‌زدایی از جامعه پیاده کند و با سوءاستفاده از مواردی چون شعر و سبک مداحی برای رسیدن به هدف خود هجمه وارد می‌کند.

در همایش «اذن خدمت» ویژه خادمین هیئات مذهبی حسینیه ایران به همت بسیج مداحان سپاه‌ الغدیر استان یزد در مشهد مقدس برگزار شد.

نظر شما