شناسهٔ خبر: 67169177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد؛

باید صنایع دستی در حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش داشته باشدند

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، صبح امروز با حضور در بازار تاریخی حسن‌آباد اصفهان با هنرمندان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هر یک از تولیدات صنایع دستی دارای قصه است لذا باید با شبکه‌سازی، این هنر در تمام ابعاد حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی و دیدار با هنرمندان اصفهان افزود: بی‌تردید صنایع دستی نقش مهمی در باورسازی و رفتارسازی آحاد جامعه ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ساختارشکنی در هنر با تکیه بر اصالت و ریشه‌های آن ماندگار خواهد شد. در کارگاه‌های صنایع دستی اصفهان، فرایند آموزش، تولید و عرضه هنر بصورت توأمان صورت می‌پذیرد و این مایع خرسندی است.

سپس جلالی با حضور در بازار تاریخی حسن‌آباد و کارگاه‌های صنابع دستی اصفهان با هنرمندان این عرصه دیدار کرد.

شایان ذکر است از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در جهان ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد ۲۰۰ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است. همچنین بیش از ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در این استان فعالیت می‌کنند که در چهار سال گذشته ۴۰ هزار نفر از آنها شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما