شناسهٔ خبر: 67169021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

محوری‌ترین استراتژی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، قدرت نرم بسیج است / تذکر‌ها در حوزه حجاب و عفاف از باب دلسوزی باشد نه مچ گیری

مسئوول معاونت اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تاکید بر اینکه تقویت و شکل گیری شبکه منسجم بسیج، جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی امری ضروریست، گفت:محوری‌ترین استراتژی، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، قدرت نرم بسیج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ دوم پاسدار مصطفی خانی در جلسه بررسی وضعیت پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان، ضمن تبیین مأموریت‌های حوزه اجتماعی، اظهار داشت: رسالت اصلی ما در معاونت اجتماعی، پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی
است و این امر مستلزم شکل گیری و تقویت شبکه منسجم بسیج و اهتمام جدی بسیجیان نسبت به مسائل است.

وی با بیان اینکه افزایش مهارت و خودباوری، مهمترین مؤلفه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: تاثیرگذاری روی اذهان، کار کردن در حوزه رفتار‌ها و گسترش فضای گفتمان با تکیه بر ظرفیت بسیج، از شاخص‌های اثرگذار دیگر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است. 
 
سرهنگ خانی با تاکید بر ضرورت 
 شناسایی و اولویت بندی آسیب‌های اجتماعی و ارائه برنامه منسجم و مدل مفهومی برای کاهش این آسیب‌ها در سطح جامعه، افزود: در معاونت اجتماعی اساس نقش آفرینی عالمانه، هوشمندانه، مجاهدانه و جریان ساز اولویت فعالان اجتماعی بسیج است 
مسئوول معاونت اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه در تقابل با آسیب‌های اجتماعی، مهمترین اولویت، اقدامات پیشگیرانه است، ادامه داد: کسی منکر موانع و مشکلات نمی‌شود، اما تشکیل و تقویت شبکه منسجم بسیج و اهتمام جدی بسیجیان نسبت به مسائل، رافع بسیاری از مشکلات است. 

 وی از خانواده به عنوان مهمترین کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی باید آموزش‌های لازم در بستر‌های مرتبط ارائه شود و بسیج نقش مهمی در ارائه آموزش در مباحثی، چون تحکیم بنیان خانواده، تشکیل و همچنین پایداری خانواده‌ها و حوزه فرزند پروری و... دارد. 

خانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مساله حجاب و عفاف و تاثیر این مولفه در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: حوزه حجاب و عفاف مهم است، اما اقتصاد در اولویت و رأس مسائل است هر چند اهمیت این حوزه نباید مانع چشم پوشی از حجاب و عفاف شود.

مسئوول معاونت اجتماعی سپاه قائم آل محمد (عج) استان افزود: بی‌حجابی طراحی دشمن است و دشمن با ایجاد یک تصویر منفی، به دنبال یارگیری خود بوده، اما باید نقشه ترسیمی دشمن را، هوشمندانه خنثی کرد و این طراحی دشمن را تبدیل به فرصت کرد.

سرهنگ خانی با بیان اینکه مواضع محترمانه و دوستانه در بحث عفاف و حجاب، راهگشاست، یادآور شد: باید یاد بگیریم تذکر به افراد بی حجاب با رعایت حفظ کرامت آنان و از باب دلسوزی باشد نه مچ گیری.

گفتنی است: جلسات شورای فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات سمنان با نگاه پیش برندگی و پیش روندگی و به منظور حفظ انسجام پایگاه‌ها به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و در این جلسات ضمن تبیین مسائل در حوزه‌های مختلف، موضوعات مطروحه توسط فرمانده هان پایگاه‌ها به سطح ادارات منتقل می‌شود تا با استفاده از ظرفیت کارمندان در تراز انقلاب، اهدفِ متعالی کشور، محقق شود.

نظر شما