شناسهٔ خبر: 67168824 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اپل طبق گزارش‌ها بابت اضافه‌شدن ChatGPT به آیفون، هیچ پولی به OpenAI پرداخت نمی‌کند

صاحب‌خبر -
گروه فناوری: اپل در کنفرانس WWDC 2024 به‌طور رسمی اعلام کرد که برای هوشمند‌تر شدن گوشی آیفون و سایر دستگاه‌های خود با شرکت OpenAI همکاری می‌کند.
به‌گزارش بلومبرگ، اپل برای اضافه‌شدن چت‌بات ChatGPT به سیستم‌عامل iOS 18 هیچ پولی به OpenAI پرداخت نمی‌کند. کوپرتینویی‌ها معتقدند صرف حضور چت‌بات ChatGPT در اکوسیستم اپل می‌تواند از پرداخت هر پولی برای شرکت تحت مدیریت سم آلتمن بهتر باشد.
اپل به‌منظور کارایی هرچه بیشتر هوش مصنوعی در سیستم‌عامل‌های جدیدش، از مدل زبانی GPT-4o استفاده می‌کند. چت‌بات نام‌برده با سیری ادغام شده است و می‌تواند در مواردی مانند خلاصه‌کردن متن‌ها یا پیدا کردن تصاویر مفید واقع شود.
به‌گفته‌ی اپل، سیری برای استفاده از چت‌جی‌پی‌تی ابتدا از کاربران اجازه خواهد گرفت. این قابلیت به‌صورت رایگان و بدون‌نیاز به ساخت حساب کاربری ChatGPT دردسترس خواهد بود و به‌ادعای هر دو شرکت، حریم خصوصی افراد را در معرض خطر قرار نمی‌دهد.
البته OpenAI می‌تواند کاربران اپل را متقاعد کند تا با پرداخت ۲۰ دلار در ماه از سرویس پریمیوم ChatGPT Plus استفاده کنند. به‌احتمال زیاد دراین‌صورت، اپل مبلغی را به‌عنوان کمیسیون دریافت خواهد کرد.
به‌گفته‌ی بلومبرگ، اپل می‌خواهد برای سهیم شدن در درآمد‌های مربوط‌به هوش مصنوعی با شرکای خود قرارداد امضا کند. شرکت تحت مدیریت تیم کوک معتقد است که کاربران تمایل بیشتری به استفاده از خدمات هوش مصنوعی دارند و چت‌بات‌های به‌کار گرفته شده در اکوسیستم اپل باید به این شرکت پول تزریق کنند.
اپل هنوز شرکای آینده‌ی خود را مشخص نکرده است؛ اما احتمالاً غول فناوری آمریکایی درحال مذاکره با گوگل برای اضافه کردن هوش مصنوعی جمنای به دستگاه‌های خود است.

نظر شما