شناسهٔ خبر: 67168769 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای برنامه ویژه مبارزه با مواد مخدر در آزادشهر یزد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، اجرای برنامه ویژه مبارزه با مواد مخدر در آزادشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

امامی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۰ خرداد تا پنجم تیرماه گفت: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جهان وجود دارد، اما با توجه به اهمیت این موضوع در کشور، یک هفته برای این مساله در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به برنامه ریزی در دو سطح شهرستان‌ها و مرکز استان یزد، افزود: فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها برنامه‌هایی را در زمینه پیشگیری، درمان و مقابله با این پدیده تدارک دیده اند.

 وی خاطرنشان ساخت: کانون‌های یاریگران زندگی نیز در سطح روستا‌ها راه افتاده و در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و فرمانداران می‌توانند از این ظرفیت بهره گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درباره برنامه‌های این هفته در مرکز استان یزد گفت: علاوه بر برنامه‌های معمول نظیر اطلاع رسانی به مردم از سوی صداوسیما و فضای مجازی، برنامه ویژه‌ای در منطقه آزادشهر در نظر گرفته شده است.

 وی بیان داشت: ۱۱ پایگاه فعال مساجد در محله آزادشهر انتخاب شده و تیم‌های مشاوره پس از نماز مغرب و عشا در این مساجد مستقر شده و به مردم در زمینه آسیب‌های اجتماعی خصوصا مواد مخدر مشاوره می‌دهند.

 امامی از برگزاری برنامه‌ای ویژه در پارک بزرگ آزادشهر خبر داد و گفت: این برنامه نیز اطلاع رسانی خواهد شد و از مردم این منطقه می‌خواهیم نهایت مشارکت را داشته باشند تا در صورت موفقیت، در سایر محلات نیز اجرا شود.

وی درباره دلیل انتخاب این محله تصریح کرد: آزادشهر با رشد جمعیتی مواجه است و برای اینکه بستر و محیط خوب و آرامی را در این منطقه داشته باشیم، این منطقه برگزیده شده است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: ما در اکثر قسمت‌ها به جز کشف مواد مخدر زیر متوسط کشوری قرار داریم و البته باید تلاش خود را با توجه به تغییر ذائقه فرهنگی و گسترش فضای مجازی بیشتر کنیم. امامی تأکید کرد که استان یزد با توجه به اینکه محور ترانزیتی کشور است، به عنوان گلوگاه مطرح بوده و همواره جزو استان‌های برتر در زمینه کشف مواد مخدر بوده است.

نظر شما