شناسهٔ خبر: 67168712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور برنامه‌ریزی شد

سرپرست ریاست جمهوری گفت: افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در کشور توسط وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده و طرح‌هایی در این خصوص در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

مخبر گفت: در سه سال گذشته نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات برق وارد مدار شد و برنامه ریزی برای تولید ۱۵ هزار مگاوات برق تجدید پذیر و تولید ۲۰ هزار مگاوات برق دیگر و همچنین تولید برق هسته‌ای در حال اجرا است.

وی بیان کرد: شهید رییسی هر ۲ هفته برای طرح های وزارت نیرو جلسه می‌گذاشت و از طرفی دوستان در وزارت نیرو مجاهدانه طرح های ضربتی برای رفع تنش های آبی و همچنین طرح های درازمدت برای افزایش تولید برق را در دستور کار قرار دادند.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: باید از استانداران در راستای اجرای طرح های وزارت نیرو از جمله استاندار خراسان رضوی قدردانی کرد.

وی نقش نمایندگان مجلس در همراهی با دولت را بی بدیل توصیف کرد و افزود: نمایندگان مجلس در دور گذشته با دولت نهایت همکاری را در تصویب بودجه و تامین برخی منابع با تصویب مصوبات گره گشا داشتند.

مخبر تصریح کرد: در بحث مسکن دولت قول داده بود مصوبه مجلس یعنی ساخت سالانه یک میلیون مسکن را اجرا کند و تقریبا همه گفتند با افزایش قیمت سیمان و آهن و زمین ساخت یک میلیون واحد مسکونی شدنی نیست، اما ظرف همین مدت ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در حال ساخت هستند که برخی از آن‌ها به سرانجام رسیده است.

تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور

وی اظهار کرد: برای بیکاری نیز قول ایجاد یک میلیون شغل داده شد که اکنون نرخ بیکاری در کشور تک رقمی شده و اکنون این نرخ به طور متوسط در بیشتر استان ها به هشت درصد رسیده است.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به تمرکز شهید جمهور بر بحث بهداشت و درمان، افزود: در این مدت کارهای وسیعی در حوزه سلامت انجام شد، چنانچه بیشتر روستاها از خانه بهداشت بهره مند و در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز بیمارستان ساخته شد.

وی ادامه داد: با عدم رشد چندین سالانه کشور و نرخ بالای ایجاد نقدینگی و رکود چند ساله، با مدیریت رییس جمهور شهید تورم مهار شد و رشد نقدینگی ۶۰ درصد در سال های قبل به ۲۳ درصد کاهش یافت.

مخبر گفت: اگر از ۱۲ سال قبل به شعارهای رهبر معظم انقلاب توجه می شد، شاهد مشکلات کنونی نبودیم.

وی با اشاره به رشد جایگاه کشور در عرصه دیپلماسی و جهانی گفت: امروز هیچ تصمیمی بدون نظر ایران در منطقه اتخاذ نخواهد شد و قدرت بین المللی ایران ارتقا یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در گفت وگویی که با یکی از روسای جمهور محور مقاومت داشتم ایشان، «امیر عبداللهیان» را وزیر خارجه محور مقاومت و جایگاه وزارت خارجه ایران را در حمایت از جبهه مقاومت بی بدیل دانست.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات آب و فاضلاب در کلانشهر سه و پنج میلیون نفری مشهد و روستاهای این شهرستان بر عهده شرکت آب و فاضلاب مشهد است که به صورت مستقل از شرکت آبفای خراسان رضوی مدیریت می شود.

اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مشهد از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و اکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

هم اینک ظرفیت تصفیه‌خانه های فاضلاب در مشهد ۲۶۳ هزار مترمکعب است.

نظر شما