شناسهٔ خبر: 67168655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تولید محصولات امید بخش در پارک علم و فن آوری کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد تولید پهپاد برای پایش آب و استفاده در حوزه کشاورزی نیز از جمله تولیدی هایی است که در ذیل پارک علم و فناوری استان در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سید نصرالله افتخاری سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد در اولین رویداد جام رسانه امید استان با بیان اهمیت حوزه علم و فناوری گفت: کشور ما در حال حاضر در تولید علم در رتبه 17 تولید علم قرار دارد و علم تولید شده در حوزه فناوری در رتبه 53 قرار دارد.

وی افزود: پارک های علم و فناوری با محوریت تولیدات حوزه دانش و فناوری آغاز به کار کرده است و کشورهای توسعه یافته جهان و کشور ما به این سمت حرکت کرد که متولی آن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری بوده است.

افتخاری اضافه کرد: پارک های علم و فناوری نقش تسهیل گر بین حوزه صنعت و دانشگاه هستند و 9 سطح آمادگی فناوری در این پارک ها دنبال می شود که از ایده شروع و به تولید انبوه منتهی می گردد.
وی با اشاره به محوریت کاری مجموعه پارک و علم فناوری تصریح کرد: کار پارک علم و فناوری رساندن ایده به مرحله تولید انبوه و حضور در شهرک های صنعتی است که اینکار در قالب مراکز رشد با نقش تسهیل گری انجام می گیرد.
سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه 56 پارک در کشور وجود دارد گفت: قبل از دولت سیزدهم 49 پارک بود و در حال حاضر 279 مرکز رشد در کشور وجود دارد که 3 مرکز در دهدشت، گچساران و یاسوج است.
وی افزود: جایگاه ایران در شاخص نوآوری از رتبه 113 به رتبه 63 در دولت سیزدهم ارتقا یافت و میزان اشتغالی که برای دانش آموختگان در حوزه فناوری ایجاد شده است به رقم 70 هزار شغل جدید و پایدار سازی 70 هزار شغل قبل رو داشتیم.
افتخاری اضافه کرد: تعداد واحدهای فناور از 10800 در دولت قبل به 13360 در دولت سیزدهم رسید و تعداد شرکت های دانش بینان از 1664 به 2556 در دولت سیزدهم رسیدیم.
وی با اشاره به سهم شرکت های دانش بنیان درتولید ناخالص داخلی ایران تصریح کرد: آخرین پارکی که مجوز فعالیت گرفت پارک علم و فناوری استان کهگیلویه وبویراحمد بود و ایجاد زیرساخت با چالش هایی روبرو شد.

سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه گفت: ما با نقطه مطلوب در استان فاصله داریم و نقطه امیدوارانه پارک علم و فناوری استان این است که شرکت هایی در این نهاد مستقر شده اند که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: شرکت گرده افشان زنبور عسل که تنها در سه کشور وجود دارد، شرکت زربند، شرکت های تولید سازهای موسیقی با 2 اختراع، شرکت تولید چسب زخم دیابتی، شرکت ارمغان سلامت زاگرس که داروی اگزما را تولید کرد، شرکت گیاهان دارویی و مواد شوینده، شرکت انرژی و صنایع نفت و گاز با استفاده هوش مصنوعی، شرکت صنایع خورشیدی، شرکت نانو تجزیه آب، شرکت های حوزه آی تی و فناوری اطلاعات بصورت دانش بنیان و... در حال فعالیت در پارک علم و فناوری استان است.

افتخاری اضافه کرد: تولید پهپاد برای پایش آب و استفاده در حوزه کشاورزی نیز از جمله تولیدی هایی است که در ذیل پارک علم و فناوری استان در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت های پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: افزایش بیش از 3 برابری تعداد واحدهای فناور از 50 واحد به 170 واحد و رشد بیش از دو برابر شرکت های دانش بینانی از 9 به 19 شرکت و استفرار 12 کارگزار خدمات تخصصی از جمله کارهای انجام گرفته در دولت سیزدهم است.

نظر شما