شناسهٔ خبر: 67168418 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجموعه کتاب‌های «تاریخ شفاهی راوی» ۲۸ تایی شد

مدیر مسئول انتشارات فاتحان گفت: مجموعه کتاب‌های «تاریخ شفاهی راوی» به ۲۸ عنوان رسید.

صاحب‌خبر -

مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی راوی ۲۸ تایی شد

آقای ناظری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: این مجموعه در ۱۲ جلد به شهر‌های استان آذربایجان غربی در شمال غرب، ۶ جلد به شهر‌های استان کرمانشاه و ایلام در غرب و ۱۰ جلد به شهر‌های خوزستان و خرمشهر در جنوب غربی کشور می‌پردازد.
مدیر مسئول انتشارات فاتحان گفت: مجموعه کتاب‌های راوی حاصل پژوهش یک گروه پنجاه نفری شامل پژوهشگران، ناظران و نویسندگان است که طی چهل سال بیش از هزار ساعت مصاحبه با افراد مختلف را انجام داده اند.
وی افزود: این گروه اسناد و مدارکی را از سپاه، ارتش، ژاندارمری، کمیته، جهاد، نخست وزیری، آموزش و پرورش و حتی گروهک‌های منافق کومله، دموکرات و چریک‌های فدایی خلق جمع آوری و بررسی کرده اند که تمام آن‌ها پس از صحت سنجی تدوین و منتشر شده است.
علی ناظری گفت: برای درک بهتر مخاطب، فصل‌های ابتدایی هر کتاب به هویت هر منطقه اشاره می‌کند، تاریخ معاصر و حوادث و اتفاق‌های مهم هر شهر و منطقه از بخش‌های دیگر کتاب است.
ناظری در ادامه افزود: بخش پایانی هر کتاب منابع و ارجاع‌های درون متنی هر کتاب است که درباره مرجع و منبع هر بخش توضیحاتی ارائه شده و مخاطب می‌تواند برای صحت سنجی به آن مراجعه کند.
وی در خصوص اهداف چاپ این مجموعه گفت: کتاب‌های تاریخ شفاهی «راوی» برای جوانان امروزی بسیار مناسب است به خصوص جوانان مرزنشین تا سرگذشت شهر‌ها و روستا‌های خود را بدانند و متوجه شوند که پدران و مادران آن‌ها چگونه خود را فدای کشور کردند تا دشمنان نتوانند وارد مرز‌های کشور شوند.
مدیر مسئول انتشارات فاتحان افزود: مجموعه کتاب راوی به دلیل پژوهش‌های دقیق و ارجاع دهی‌های مناسبی که دارد می‌تواند یک راهنمای مناسب برای افرادی باشد که به دنبال حقیقت جنگ تحمیلی و انقلاب هستند و همچنین می‌تواند از تحریف انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی جلوگیری کند.
انتشارات فاتحان تا کنون بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی را به منظور روایت وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روانه بازار نشر کرده است.
کتاب‌های راوی برای اولین بار در ماه گذشته در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب عرضه شد.

نظر شما