شناسهٔ خبر: 67168249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۵ برابری اعتبارات استان یزد در دولت سیزدهم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ۵ برابری اعتبارات استان یزد، از ۲۴۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مجید دهقانی زاده در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در دولت سیزدهم کاملا برنامه محور بود، گفت: یکی از نقاط قوت دولت در استان یزد، اقدام کم نظیر تدوین برنامه‌های اجرایی مورد نیاز استان در طول دوره ۵ ساله بوده است.وی افزود: سند یزدنوین، یزدنوآور و یزد بهره ور از مهمترین برنامه‌هایی است که در استان یزد تدارک دیده شده است. همچنین برنامه تحقق مالیاتی استان برای پیشگیری و فرار مالیاتی و برنامه تحولی فرهنگی استان و ده‌ها برنامه دیگر نیز در جریان هم اندیشی نخبگانی و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: توسعه منابع انسانی در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان را داشتیم و ۱۷ آزمون اختصاصی و مشترک با هفت هزار نفر سهمیه را برگزار کردیم و همچنین ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از ایثارگران هم تبدیل وضعیت شدند.وی اظهار داشت: تجهیز منابع و اعتبارات نیز از نقاط قوت دولت سیزدهم بود و شاهد افزایش پنج برابری اعتبارات استانی بودیم به گونه‌ای که اعتبارات از ۲۴۰ میلیارد تومان به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.دهقانی زاده با اشاره به بازگشت حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاصی از محل معادن به استان گفت: در حوزه عوارض ارزش افزوده هم تقریبا افزایش ۹ برابری ارزش افزوده وصولی داشتیم که در سال ۱۳۹۹، ۳۳۸ میلیارد تومان بود ولی در سال گذشته به سه هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسید. 

وی تصریح کرد: این وصولی‌ها بین شهرداری و دهیاری توزیع و در طرح‌های عمرانی مورد نیاز مردم توزیع می‌شود که نتیجه آن بهره برداری از ده‌ها طرح نیمه تمام عمرانی در سراسر استان نظیر ساخت بیش از ۵۰ مدرسه و افتتاح ده‌ها واحد در حوزه بهداشت و درمان و تکمیل صد‌ها کیلومتر راه و بزرگراه و ده‌ها طرح فرهنگی بوده است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رشد اقتصادی استان را بالای ۶ درصد توصیف کرد و گفت: تورم نسبت به آغاز دولت کاهش یافته است به گونه‌ای که شاخص سالانه در شهریورماه ۱۴۰۰، ۴۵/۹ بود که به ۴۳/۶ درصد افت کرده و نقطه به نقطه ۴۵ درصد بود که هم اکنون ۲۹ درصد است.وی تاکید کرد که تورم و مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی استمرار این مسیر می‌تواند ما را به نقطه مطلوب رسانده و سفره مردم بار دیگر بزرگتر شده و قدرت خرید مردم افزایش یابد.

دهقانی زاده درباره نرخ بیکاری استان هم خاطرنشان ساخت: نرخ بیکاری استان از ۱۱/۱ در سال ۹۹ به هفت درصد در سا ل ۱۴۰۲ رسید و تعداد بیکاران از ۴۴ هزار نفر به کمتر از ۲۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ کاهش یابد.وی ادامه داد: بیکاری فارغ التحصیلان و بانوان از نقاط ضعف در بازار کار ما به شمار آمده که کار‌های بزرگی شده و امیدواریم با افتتاح طرح‌ها شاهد کاهش بیکار‌ی این دو قشر باشیم.دهقانی زاده پیگیری و تحقق سفر‌های استانی رئیس جمهور را از دیگر دستاورد‌های استان برشمرد و گفت: از هفت هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان دور اول سفر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده و از چهار هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان دور دوم سفر هم هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد که تا پایان سال ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات سفر به استان پرداخت می‌شود.

استاندار یزد هم با تأکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد به بهانه انتخابات از انجام وظیفه کوتاهی کند، گفت: کار‌ها با قدرت و قوت و بدون هیچ خللی ادامه یابد و انگیزه بنده به عنوان استاندار از روز معارفه تا تودیع نه تنها کاهش نمی‌یابد، بلکه بیشتر می‌شود.مهران فاطمی افزود: ما با همان قدرت و عزم، نوکری و خادمی مردم را با افتخار پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم صدای شهید رئیسی در قلب ما خاموش شود. شهید رئیسی و شهید سلیمانی همانند دو چراغی برای هدایت و پیشرفت جامعه در گام دوم انقلاب هستند.وی با تقدیر از عملکرد رصدخانه تورم استان اظهار داشت: این رصدخانه که در سه سال اخیر با برنامه مدیریت شد، به یک مدل ملی مبدل شده و قرار است روز شنبه به عنوان دستاورد دولت سیزدهم در معرض نمایش قرار گیرد.

استاندار از سند یزدنوین به عنوان یکی از ضرورت‌های استان یاد کرد و ادامه داد: یزد می‌تواند به یکی از قطب‌های صنعتی کشور و منطقه مبدل شود و در این راستا باید سطح آگاهی و توانمندی مردم افزایش یابد و زیرساخت‌های این فناوری هم ایجاد شود.وی دانش بنیان را در اولویت برنامه‌های استان خواند و تصریح کرد: گفتمان غالب پیشرفت استان بر دانش بنیان استوار است و باید با قدرت تداوم یابد. فاطمی با اشاره به اهمیت محیط زیست گفت: همانگونه که محیط زیست از اهمیت فراوانی برخوردار است، پیشرفت و توسعه نیز باید اتفاق بیفتد و حلقه وصل بین حفظ محیط زیست و توسعه پیشرفت، فناوری و نوآوری است.وی خاطرنشان ساخت: با استفاده از فناوری‌های روز و نوآوری می‌توانیم پیشرفت را به گونه‌ای رقم بزنیم که از محیط زیست نیز محافظت شود. ما نه توقف را قبول داریم و نه از دست دادن محیط زیست را می‌پذیریم.

استاندار با تأکید بر اینکه اولویت ما اقتصادی است، بیان داشت: جمعیت و فرزندآوری و آسیب‌های اجتماعی نباید در سرفصل برنامه‌ها گم شود و تمامی موارد مورد تاکید است.فاطمی بر لزوم برگزاری انتخابات پرشور و خلق حماسه تأکید کرد و گفت: وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و امن و رقابتی است و زمینه آن نیز فراهم است. همه دستگاه‌ها موظف به پشتیبانی کامل در زمینه تجهیزات نیرو و امکانات برای برگزاری انتخابات هستند.

<div id="video-display-embed-code_11213715"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4258956/11213715?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما