شناسهٔ خبر: 67168145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رفع نواقص فاز اول طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان ۲۰ هزا... -

اقتصاد ایران: اهواز-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای تکمیل فاز نخست طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری استان و رفع نواقص آن، حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

مجید نبی‌پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به گذشت بیش از ۲۸ سال از آغاز این طرح اشاره و بیان کرد: ۵۰ هزار هکتار مربوط به ایلام و بقیه مربوط به خوزستان است.

وی ادامه داد: این طرح هدیه مقام معظم رهبری به مردم خوزستان بود که شامل هفت محور از جمله دامپروری، صنایع تبدیلی، آموزش و ترویج، نظام بهره برداری آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در فاز اول این طرح به عملیات آبی و خاکی پرداخته شد اظهار کرد: در ۲۵۰ هزار هکتار فاز اول به تسطیح اراضی، ایجاد شبکه و ایستگاه پمپاژ پرداخته شد و اعتبارات در این زمینه هزینه شد و به محورهای دیگر پرداخته نشد.

وی ادامه داد: برای استفاده بهتر از زمین عملیات زیرساختی در زمین انجام شد با این وجود همه اعتبار نباید برای عملیات زیرساختی هزینه می‌شد و دیگر محورها نیز باید در نظر گرفته می‌شد.

نبی‌پور با بیان اینکه عملیات تکمیلی فاز اول تکمیل نشد و مطالعات فاز دوم نیز نیمه کاره مانده تصریح کرد: برای تامین اعتبار جهت مطالعات و عملیات تکمیلی فاز دوم این طرح، ۲۰ درصد از نیشکر که متعلق به دولت است به فروش رفت که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که برای فاز دوم هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام، در سطح ۲۹۵ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ کلید خورد و در سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید. اجرای مرحله دوم این طرح به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است که اشتغالزایی فراوانی به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما