شناسهٔ خبر: 67168045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم: دولت سیزدهم به شرکت های دانش بنیان جان دوباره بخشید

ساری - ایرنا - معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت که دولت مردمی سیزدهم با حمایت های لازم و با اتخاذ راهکار درست و اصولی به شرکت های دانش بنیان جان دوباره بخشید و موید این مطلب مهم و اساسی نیز علاوه بر افزایش اعتبارات، تسهیل گری در ایجاد و راه اندازی شرکت های متعدد در این بخش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان صالحی روز پنجشنبه در جلسه ستاد دانش بنیان مازندران در ساری با بیان اینکه شهید جمهور به پژوهش و فناوری توجه ویژه ای داشتند و در جلسات مربوط به پژوهش و فناوری نیز حضوری فعالانه داشت، افزود:‌ رویکرد دولت مردمی سیزدهم افزایش شرکت های دانش بنیان در کشور است و برای تحقق این مهم بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مطلوب ایجاد شده در قانون در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: دولت مشوق های فراوانی را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته که به عنوان مثال می توان به معافیت این شرکت ها از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی اشاره کرد.

وی استفاده از اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده برای شرکت‌های دانش‌بنیان را یک ظرفیت بزرگ در راستای حمایت دولت مردمی سیزدهم از این شرکت ها عنوان کرد و افزود: با حمایت رئیس جمهور شهیدمان، ‌ طرح‌های اجرایی بلندمدت سرمایه‌گذاری کلان ملی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تصویب شد که در این راستا هوشمندسازی آزمون‌های سازمان سنجش و ارتقای کارآمدی سیاستگذاری جوانی جمعیت کشور در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جهش تولید مصوب سال ۱۴۰۱ ظرفیت‌های قانونی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده و باید از این ظرفیت برای کمک به این شرکت‌ها استفاده کرد.

معاون وزیر علوم: دولت سیزدهم به شرکت های دانش بنیان جان دوباره بخشید

معاون پژوهشی وزیر علوم، لازمه دستیابی به توسعه پایدار را در گروه توجه به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان از حمایت های دولتی نظر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی به مدت ۱۵ سال و همچنین اعطاء تسهیلات کم بهره (بلند مدت یا کوتاه مدت) و یا بی بهره برخوردار هستند.

صالحی خاطرنشان کرد: در سند نقشه جامع علمی کشور به صراحت از ایجاد شرکت‌های دانش بنیان حمایت شده و از آن به عنوان راهی برای جهت دادن چرخه علم و فناوری و نوآوری به ایفای نقش موثرتر در اقتصاد نام برده شده است.

وی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور، سیاست‌های متنوعی برای حمایت از تجاری سازی در نظر گرفته شده است که از مهمترین آنها می توان به حمایت مالی و تسهیل شکل گیری و توسعه شرکتهای کوچک و متوسط خصوصی و تعاونی که در زمینه تجاری سازی دانش و فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به ویژه تولید محصولات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته و صادرات خدمات فنی و مهندسی است، نام برد.

مازندران دارای ۲۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان است که از این میزان ۱۳۱ شرکت دانش بنیان و بقیه فناور هستند.

استان مازندران دارای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما