شناسهٔ خبر: 67167896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی؛

۴۰ طرح درمانی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم ۳۹ طرح درمانی در کشور به بهره برداری رسید که با افتتاح بیمارستان کوثر بروجرد به ۴۰ طرح می‌رسد.

صاحب‌خبر -

۱۳۳ طرح درمانی در لرستان در دست ساخت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، میرهاشم موسوی امروز ۲۴ خرداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان به خدمات ارزنده دولت مردمی شهید جمهور اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۳۹ طرح درمانی در کشور به بهره برداری رسید که با افتتاح بیمارستان کوثر بروجرد این تعداد به ۴۰ طرح می‌رسد. 

وی افزود: ۱۳۳ طرح دیگر نیز هم اکنون در دست ساخت است که می توان به چهار طرح خرم آباد، بروجرد، الشتر و دورود با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ یکی از مشکلات اصلی سازمان تأمین اجتماعی ناترازی منابع و اولین مسئله پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان بود، اظهارداشت: اوایل تحویل دولت ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کردیم که ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان آن باید از بانک رفاه استقراض می‌شد و این یعنی اینکه به جای آینده سازی شاهد آینده خواری بودیم.

میرهاشم موسوی ادامه داد: اما امروز با تلاش مجموعه ۶۵ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری پرداخت می‌شود و یک ریال قرض نکرده ایم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ با حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به عنوان ابربدهکار بانکی مطرح بود، اما در دولت سیزدهم این رقم تسویه شد و ما امروز با ۹۵ هزار میلیارد تومان طلبکارترین سازمان هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تسویه این بدهی در کاهش تورم تأثیرگذار بوده است، عنوان کرد: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تأمین اجتماعی معادل هفت هشت سال دولت‌های قبل است.

آقای موسوی گفت: در دولت سیزدهم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید وارد شده است که معادل هشت سال دولت گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات از رویکرد‌های سازمان تأمین اجتماعی بود، اظهارداشت: درمان رایگان از مهمترین‌ها بود، اکنون تعرفه‌های دولتی در مراکز تأمین اجتماعی برای ناباروری ۱۰۰ درصد رایگان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه ۱۶۹ قلم داروی جدید به فهرست دارو‌های طرح دارویار اضافه شده و ۴۰۰ قلم دارو در این طرح قرار گرفته است، گفت: نسخه الکترونیک به ۹۷ درصد رسیده که در درمان مستقیم طرح‌های ساخت و ساز در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در لرستان هم گفت: با توجه به درصد بالای بیکاری در لرستتان نیاز اساسی و فوری است که شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه تأمین اجتماعی در استان حضور پیدا کنند.

حجت اسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: خدمات درمانی یکی از نیاز‌های ضروری استان است که این ضعف در زمان کرونا به خوبی مشهود بود و درخواست داریم سازمان تأمین اجتماعی برای ایجاد زیرساخت‌های درمانی جدید در استان و تکمیل و تجهیز سایر طرح‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور از بخش‌های مختلف بیمارستان تأمین اجتماعی خرم آباد بازدید کرد.

نظر شما