شناسهٔ خبر: 67167849 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حرم مطهر امام رضا (ع) غرق در ماتم شهادت امام محمد باقر (ع)

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (ع)، حرم مطهر رضوی حال و هوایی غم‌بار به خود گرفته و زائران و مجاوران با حضور در این بارگاه ملکوتی، به سوگ و ماتم آن امام همام می‌نشینند.

صاحب‌خبر -

به همین مناسبت، برنامه‌های عزاداری و سوگواری متعددی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است که از جمله می‌توان به برگزاری مراسم عزاداری در صحن‌های مختلف و رواق‌های حرم، قرائت زیارت امین‌الله، مرثیه‌سرایی و سخنرانی توسط مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) اشاره کرد.

این مراسم در صحن غدیر به زبان عربی، در رواق غدیر به زبان اردو و در سایر صحن‌ها و رواق‌ها ، به زبان فارسی برگزار می‌شود.

همچنین در صبح روز شهادت، دسته عزاداری خادمان حرم مطهر رضوی، به سوگ و ماتم شهادت امام باقر (ع) می‌پردازند و با حضور در محضر امام رضا (ع)، به آن حضرت عرض تسلیت خواهند داشت .

علاوه بر این، دیوارهای صحن‌ها و سردرب ایوان‌های حرم با پرچم‌ و کتیبه‌های مشکی آذین‌بندی شده و فضای حزن‌انگیزی در حرم مطهر رضوی، حاکم شده است.
 

ارائه خدمات به زائران در ایام شهادت

در راستای رفاه حال زائران و مجاوران در ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی از جمله چایخانه‌ها، ماشین‌های زائربر و ویلچر، دفاتر امانات، بخش‌های شارژ موبایل در صحن‌ها و رواق‌های حرم، مهمانسرای حضرت، کیوسک‌های راهنمای زائر و خدمات فرش، به ارائه خدمات می‌پردازند.

همچنین صندلی‌های تاشو و صندلی‌های نماز جهت رفاه حال بیشتر زائران در اختیار آنها قرار گرفته است.


حرم مطهر رضوی، میزبان زائران در ایام شهادت

حرم مطهر امام رضا (ع) در ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، میزبان خیل عظیم زائران و مجاورانی است که از سراسر ایران و جهان برای عرض تسلیت و ادای احترام به آن امام همام، به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند.

زائران و مجاوران، با حضور در حرم مطهر رضوی و شرکت در مراسم‌های عزاداری با امام محمد باقر (ع) تجدید میثاق می‌کنند و از آن حضرت برای حل مشکلات خود و جامعه اسلامی طلب یاری می‌کنند.

نظر شما