شناسهٔ خبر: 67167791 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رسمی: فونسکا سرمربی میلان شد

پائولو فونسکا، سرمربی سابق لیل، با قراردادی سه ساله هدایت میلان را برعهده گرفت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پائولو فونسکا، مربی پرتغالی، با قراردادی سه ساله به باشگاه میلان پیوست و جانشین استفانو پیولی شد.

پیولی در پایان فصل اخیر پس از سه سال میلان را ترک کرد و این باشگاه جست‌وجو برای مربی جدید را آغاز کرد.

باشگاه میلان با تایید این خبر نوشت: "میلان می‌تواند تایید کند که پائولو فونسکا به عنوان سرمربی تیم اول مردان منصوب شده است.

پائولو فونسکا که در 5 مارس 1973 در نامپولا (موزامبیک) به دنیا آمد، حرفه مربیگری خود را در سال 2005 در تیم جوانان استرلا دا آمادورا آغاز کرد و سپس در رده‌های پایین فوتبال حرفه‌ای پرتغال مشغول شد.

2043123

او اولین حضورش در یک تیم حرفه‌ای را با پاسور د فریرا تجربه کرد که با آن‌ها به دور پلی آف لیگ قهرمانان راه یافت. او در سال 2013 به پورتو پیوست و قهرمان سوپرجام پرتغال شد که این اولین جام در دوران مربیگری او بود.

پس از مدتی حضور در براگا که آن‌ها را به قهرمانی در جام حذفی رساند به شاختار دونتسک پیوست و در آنجا هفت جام برد. او در این تیم رکورد 103 برد در 139 مسابقه را ثبت کرد.

در سال 2019، او اولین دوره مربیگری خود در فوتبال ایتالیا را با آاس رم تجربه کرد و با آن‌ها در سال 2021 به نیمه نهایی لیگ اروپا رسید.

فونسکا که از تابستان 2022 سرمربی لیل بود، پس از دو فصل به کار خود در فرانسه پایان داد که در این مدت دو بار در راهیابی لیل به مسابقات اروپایی نقش داشت.

سرمربی پرتغالی حالا با قراردادی سه ساله به میلان پیوسته است. باشگاه مایل است اوقات خوشی را برای پائولو و همکارانش آرزو کند."

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما