شناسهٔ خبر: 67167441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از دریافت کنندگان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آذربایجان شرقی

از دریافت کنندگان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آذربایجان شرقی در هفتمین دوره منطقه‌ای در تبریز تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از دریافت کنندگان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از میان ۵۰۰ اثر از ۴ استان شمال غرب به میزبانی آذربایجان شرقی پس از داوری‌های سخت ۷۵ اثر از استان موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شدند.

حمزه زاده افزود: در کشور ۳ هزار و ۵۲۲ اثر نشان ملی مرغوبیت دارند که ۸ درصد آن یعنی ۳۷۸ اثر متعلق به استان ماست و جایگاه سوم کشوری را داریم.

وی گفت: در میان ۳۵۸ اثر دارای نشان بین المللی مرغوبیت ۱۳ اثر از استان ما حائز این نشان است که باید برای افزایش این آثار و ارتقای کیفیت آنها تلاش کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: ۲۰ هزار نفر در زمینه صنایع دستی در استان فعالیت می‌کنند و لازم است با آموزش‌های محله محور و آموزش به جوانان جایگاه استان را در صنایع دستی حفظ کنیم.

تجلیل از دریافت کنندگان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آذربایجان شرقی

حمزه زاده تصریح کرد: هم اکنون ۲ شهر اسکو و اهر را به عنوان شهر ملی صنایع دستی داریم و به زودی ممقان و کوزه کنان نیز به این تعداد افزوده می‌شود و روستای نجف تراکمه نیز به عنوان روستای ملی صنایع دستی معرفی خواهد شد.

وی افزود: برای حمایت از فعالان صنایع دستی نیز نمایشگاه صنایع دستی استان در نمایشگاه بین المللی تبریز از ۲۵ تا ۲۷ مهر تشکیل می‌شود.

به آفرین، معاون صنایع دستی این اداره کل نیز گفت: بازارچه صنایع دستی در قزلجه میدان و ورودی تبریز در حال احداث است و ۲۰ واحد آماده افتتاح و واگذاری است و واگذاری‌ها به صورت فراخوان و شفاف به افراد اصلح‌ واگذار خواهد شد.

نظر شما