شناسهٔ خبر: 67167424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۲ تن چوب جنگلی قاچاق در غرب گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی صومعه‌سرا از توقیف ۹ دستگاه خودرو باری و کشف ۲۲ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان غربی گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ جعفرعدلی مژدهی روز پنجشنبه با بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاقچیان چوب به مدت ۴۸ روز در شهرستان صومعه‌سرا اجرا شد، افزود: ماموران انتظامی در این مدت با انجام اقدامات پلیسی حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان یک دستگاه کامیون، هفت دستگاه خودرو باری نیسان و یک دستگاه خودرو پیکان وانت حامل چوب را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف ۲۲ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها با همکاری منابع طبیعی خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۹ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۹۶ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ عدلی مژدهی در پایان اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

احتکار لاستیک داخل مغازه‌ای در بندرانزلی

به گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی بندرانزلی از کشف ۴۱۹ حلقه لاستیک خارجی احتکار شده خودروهای سبک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ امیر وهاب‌زاده با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی در راستای برخورد با محتکران پس از اقدامات فنی و نامحسوس صورت گرفته از احتکار لاستیک داخل یک واحد صنفی در شهرستان بندرانزلی مطلع و به آدرس این مکان اعزام شدند، افزود: در بازرسی از محل موردنظر ۴۱۹ حلقه لاستیک خارجی احتکاری خودروهای سبک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان هفت میلیارد ریال عنوان و بیان‌ کرد: در این رابطه متهم ۴۲ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

نظر شما