شناسهٔ خبر: 67167243 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۳ هزار خودرو کوروت به‌دلیل مشکل کمربند ایمنی فراخوان شدند - اکون

اقتصاد ایران: نقص در کمربند ایمنی خودرو کوروت باعث شد جنرال‌موتورز فراخوانی برای جمع‌آوری این خودرو صادر کند.

صاحب‌خبر -

جنرال موتورز فراخوانی را برای جمع‌‌آوری شورولت کوروت داده است زیرا امکان دارد سرنشینان این خودرو نتوانند از کمربند ایمنی استفاده کنند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

شورولت متوجه شد سیستم قفل کمربند ایمنی راننده و سرنشین می‌تواند دو جزء داخلی معیوب داشته باشد که درصورت کشیدن کامل کمربند، آن را درحالت جمع‌شده قفل می‌کند و درنتیجه سرنشین نمی‌تواند از آن استفاده کند. این فراخوان شامل ۱۳٬۴۶۴ دستگاه کوروت مدل‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ می‌شود.

جنرال‌موتورز پس از مشاهده‌ی مشکل کمربند ایمنی در یک‌دستگاه کوروت مدل ۲۰۲۴ در اواخر فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲)، بررسی این موضوع را آغاز کرد. تحقیقات این شرکت در تاریخ ۹ آوریل (۲۱ فروردین ۱۴۰۳) شروع شد و ۵۶ شکایت مرتبط با این مشکل را که بین ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۱ می ۲۰۲۴ (۲۱ مهر ۱۴۰۲ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت کرده بود مورد بررسی قرار داد.

مقالات مرتبط:
  • فعالیت تاکسی‌های خودران «کروز» با حضور راننده از سر گرفته می‌شود
  • دردسر برای جنرال موتورز؛ مشکلی نرم‌افزاری باعث توقف فروش خودرو Chevy Blazer شد

سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، احتمالاً در تصادف دچار آسیب می‌شوند یا جریمه‌ی استفاده‌نکردن از کمربند را دریافت می‌کنند. جنرال‌موتورز در ۳۰ می (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) تصمیم به‌صدور فراخوان گرفت. هیچ‌گونه تصادف یا جراحتی مرتبط با این مشکل گزارش نشده است.

فراخوان جنرال‌موتورز همچنین شامل نامه‌ای برای توقف تحویل کوروت‌های مدل ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به نمایندگی‌ها می‌شود. بر اساس این نامه، درحال‌حاضر قطعات جایگزین برای این خودرو اسپرت دردسترس نیست و هیچ توضیحی درمورد زمان موجودشدن آن‌ها وجود ندارد، بنابراین نمایندگی‌ها نمی‌توانند کوروت را به‌فروش برسانند. پس‌از دریافت قطعات، نمایندگی‌های شورولت قفل‌های معیوب کمربند ایمنی را به‌صورت رایگان تعویض خواهند کرد.

نظر شما