شناسهٔ خبر: 67167143 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرمای هوا در استان بوشهر شدت می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: دمای هوا در این استان از روز دوشنبه با ورود موج گرمایی جدید به طور محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خورموج با ۴۸، اهرم و برازجان با ۴۷ و جم و دیلم با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی بیان کرد: با توجه به نقشه‌هایی پیش‌یابی هواشناسی، وزش باد شدید در سطح استان بوشهر و سواحل جنوبی تا اوایل امشب ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته بعد جوی آرام بر استان و خلیج فارس حاکم خواهد بود و در این مدت غبار محلی و در بعد از ظهرها وزش باد، عمده پدیده‌های مورد انتظار است.

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به نواحی شمال استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف گاهی همراه با غبار محلی و در طول روز گاهی با وزش باد و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی اضافه کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی، در سطح استان و سواحل جنوبی تا اوایل شب با سرعت ۱۰ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در همه مناطق هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل جنوبی تا امشب ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

نظر شما